Dag twee, 24 juin, de overtocht

24 juni 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen vroeg opgestaan om de ferry te halen, het was voor ons de eerste keer deze oversteek en we wisten niet wat we daar konden verwachten, dus hup op weg.

Volgens de Tom-tom een ritje van een half uur en inderdaad na een half uur stonden we op het parkeerterrein waar Jos en Ineke ons al stonden op te wachten.
Nadat het onbijt hebben we ons aangemeld en zijn we, na twee keer gecontroleerd te zijn door de douane, in de rij gaan staan voor de inscheping, en wat gaat dat snel, binnen een uur waren de vrachtwagens en andere auto's van boord en wij aan boord. Om precies tien uur voeren we de haven van Duinkerken uit en na twee uurtjes varen kwamen we aan in Dover.
Eenmaal van boord hebben we,  na een tussenstop bij een benzinestation, besloten om niet naar Cantebury te gaan omdat het al na de middag was en om Cantebury te bezoeken je wel wat meer tijd nodig hebt.
Wij gingen nu richting Tunbridge Wells  waar we via een aantal binnenweggetjes, en nog onderweg kersen te hebben gekocht om half drie aankwamen op camping "Cedar Gables" vlakbij het plaatsje Kilndown, nooit van gehoord natuurlijk, maar goed, het ligt in de buurt van "Scotney Castle"en "Sissinghurst Castle".
Voor wat het links rijden betreft, het viel mij mee, alleen, dat was me ook van tevoren verteld, de rotondes, je moet goed opletten, want je bent snel geneigd de verkeerde kant op te gaan, maar al met al, met af en toe eventjes de kant induiken voor een vrachtwagen ging alles goed.
Na ons karretje te hebben neergezet hebben we nog een wandeling gemaakt naar een groot meer, het is de bedoeling dat we morgen een fietstochtje om dat meer gaan maken, dus tot morgen.

20190624_08431320190624_10165320190624_10501120190624_13335320190624_13300620190624_13321320190624_15360120190624_15284020190624_15303720190624_153834

1. Marike:
    24 juni 2019
    Mooi daar hè. Ik ben er (lang geleden) ook geweest, op fietsvakantie. Toen waren de campings net zo rustig als nu bij jullie, zo te zien. Heerlijk.
  2. Buurman Jaap:
    24 juni 2019
    Ik heb even gekeken waar jullie zitten. Dat grote meer zal Bewl Water zijn.
    Hoe is het weer in Engeland? Op mijn plaatsje tikte het kwik vanmiddag de 32 graden aan. Dan is het niet erg wanneer het bij jullie een paar graden koeler is.
  3. Anneke van der Niet:
    24 juni 2019
    Heel veel fietsplezier morgen, wij hebben er gister 50 gefietst en vandaag ook weer 50, succes
  4. Buurman Jaap:
    25 juni 2019
    Uiteindelijk willen jullie naar The Cotswolds, vertelde Theo me. Ik was daar met Marike in 1992. Het is daar toeristisch, maar wel erg mooi.
    Terwijl ik jullie verslag las, zag ik toevallig een link naar een reisverslag van andere mensen die in The Cotswolds zijn geweest: https://cotswold.reislogger.nl/cotswolds-dag-9-10.347555
    Klik op die website op de kleine afbeeldingen, dan worden ze groot getoond. In de plaatsen die daar genoemd en getoond worden, waren wij ook in 1992. Echt mooie plaatsjes!
  5. Cobi:
    25 juni 2019