Engeland dag drie

25 juni 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Ik zit dit verslag te schrijven terwijl het Nederlands elftal speelt.
Nou in Nederland kan het regenen maar hier ook, afgelopen nacht viel het met bakken uit de lucht, maar gelukkig scheen vanmorgen weer de zon en hebben we heerlijk buiten aan de picknicktafel kunnen ontbijten.
In eerste instantie was de bedoeling dat we een fietstocht ronde het meer "Bewl Water" zouden gaan maken maar de plannen werden bijgesteld.
Nu zijn we via een minder drukke weg naar het plaatsje Goudhurst gefietst, een heel leuk plaatsje met van die oude huisjes en een oude kerk, die we van binnen hebben bekeken, daarna bij de plaatselijke bakker nog even wat brood gekocht voor we aan een "monstertocht" begonnen.
We hadden op de kaart gezien dat we wel vanuit Goudhurst via een mooie route naar Scotney Castle konden fietsen, nou ik moet zeggen, in het begin viel het mee en ging het van een leien dakje, lekker roetsen omlaag met een gangentje van 30 km.
Voor diegene die ons "echt" willen volgen, we gingen vanuit Goudhurst, de fietsroute nr 18  naar Smallbridge, vervolgens kwamen we uit bij de Curch Farm waar we nog een kerkje bezocht hebben met schitterende glas in lood ramen.
Maar ja, na de picknick bij Spelmonden begon het gedoe.
Wij fietsten verder in de veronderstelling natuurlijk dat het de goede richting was, maar we kwamen opeens uit bij een bedrijf en vroegen aan de eigenaar of we van hier via de weg naar Finchcocks Bridge konden, geen probleem, als we  tussen de twee loodsen door fietsten en dan na 200 meter voorbij het huis naar beneden door het veld  kwamen we uit bij een brug over het water en konden we zo naar Finchcocks Bridge.
Nou die eerste 200 meter ging goed, maar dan, een "Footpath" wat dus in hield dat we door een draaihek moesten, nou dat gaat niet met de fiets, maar we lieten ons niet kisten, dus hup met de fiets over het hek, ( zie de video) maar dan ben je wel in het veld waar het gras wel een halve meter hoog staat, en dan moet je ook nog eens een brug zien te vinden, dus Jos de ene kant op en ik de andere langs het watertje, gelukkig vond Jos het bruggetje en konden we weer, over het erf van een landhuis verder, maar hoe nu verder, nou linksaf dan maar, dat ging weer heerlijk, heuvel af, aan het eind van die weg kwamen we uit op een "snelweg". Wij vragen hoe we naar Scotney Castle konden fietsen, nou de enige mogelijkheid was via die snelweg. Dus op de fiets, Theo voorop met een geel hesje en Jos  acheraan ook met een geel hesje. Via Lamberhurst kwamen we uiteindelijk, na in Lamberhurst nog een terrasje te hebben gepikt, bij Scotney Castle, waar we de National trust touring pass hebben gehaald waarmee we in het vervolg bij vele tuinen, kastelen en musea voor weinig of niets naar binnen kunnen.
Vervolgens hebben we weer de fiets  gepakt en zijn we naar de camping gegaan weer via de "snelweg".

20190625_13071420190625_130126

20190625_144547

20190625_150009

1. Buurman Jaap:
    25 juni 2019
    Prachtig, die foto’s van Ank, waarop ze zich een weg baant door het kniehoge gras.
  2. Nel en Theo:
    26 juni 2019
    Dat had je toch nooit gedacht zus vind het een hele prestatie van jullie allemaal.
    Weer mooie plaatjes geschoten. Hoe is het brood in Engeland?
    Hoeveel km zat er op de teller vandaag. Groetjes Theo en Nel
  3. Kim:
    26 juni 2019
    Regen en weinig fietspad 🤣🤣 u was gewaarschuwd, genoeg wandelpaden. Koop een grasmaaier, is voor mams wat makkelijker.
  4. Cobi:
    26 juni 2019
    vast geen kaarsje op gestoken.
  5. Anneke van der Niet:
    26 juni 2019
    Dat kleine beetje gras moet kunnen😂😂😂
    Het eerste avontuur zit erop!!!
  6. Hans en Chris:
    27 juni 2019
    Jullie doen je naam eer aan: Koetillers! of wordt het nu fiets tillers haha. Mooie foto's hoor.