Reisdag 07

18 september 2021 - Verona, Italië

Ook vannacht weer een klein buitje gehad, maar nu, het is half acht, zit ik lekker buiten met een kopje koffie het verhaal van gisteravond nog even na te lezen en de reacties van jullie door te nemen, leuk en blijf ze sturen, bedankt. Nog even terugkomend op Verona, een mooie stad om nog een keer te bezoeken en om alles te bekijken kan je er wel een paar dagen voor uit trekken, dus moeten we nog een keertje terug. Voor wat de coronaregels betreft, bij de ingang van de kerk moet je ten eerste een mondkapje op en vragen ze naar de corona app of je vaccinatiepaspoort, beide hebben we bij ons. Ook het fietsen in de stad leverde geen probleem op.

Maar goed vanmorgen rond een uur of tien op weg naar Ravenna een ritje van 200 km, Onze Truus hadden we de opdracht meegegeven om geen tolweg te nemen, dus lekker op ons gemak binnendoor, luisterend naar RDS op de radio, spreek uit "erredieesse" onze favoriete zender in Italië,  via de 434 richting Ferrara en vandaar naar Argenta en Ravenna. Voor een groot gedeelte reden we door de Povlakte, niet voor niets heet het zo want het landschap is net zo vlak als bij ons, met volop landbouw, we zagen zelfs volop velden waar spruiten op geteeld worden. Rond half een kregen we in de buurt van Comaccaio een fikse regenbui te verwerken, we zijn even gestopt om een broodje te eten. Onderweg kwamen we ook veel flitspalen tegen, we hebben bij een aantal teruggeflitst. In de buurt van Ravenna passeerden we een mooi natuurgebied Valle di Lido Magnavacca en het Parco Delta del Po. Wat ons opviel dat er in diverse zijrivieren/kanalen veel Trabucchi te zien waren, welke we ook veel gezien hebben in Abruzzo en Puglia. Met een Trabuccho wordt er op een oude manier vis gevangen, Er is op een foto een trabuccho te zien, hij is niet erg duidelijk, later al we in de Puglia zijn komen we er meerdere tegen. Omdat we vroeg waren zijn we in de buurt van Ravenna op zoek gegaan naar het strand en eventueel de boulevard, het strand hebben we wel gevonden maar een ritje over een boulevard zat er niet in, dan maar op weg naar de camping die ligt in buurt van Ravenna. Vlak voor de camping stuurde Truus ons een weggetje in waar we een smal bruggetje tegen kwamen waar we niet over heen konden, we waren namelijk aan beide zijden 25 cm te breed, dus omkeren en via  een andere route naar de camping. We hebben weer een mooi plaatsje en genieten nog even van het zonnetje, tot morgen.

IMG_4997

18 september 2021
    Fijne zondag.
  2. Marike:
    18 september 2021
    Tjonge, mooi plekje weer. Waren de druiven al rijp?
  3. Tanja:
    19 september 2021
    ja, ja dat omkeren dat kennen we ;-)
  4. Walter en Ria:
    19 september 2021
    Geweldig luitjes, lezen iedere dag jullie bevindingen en kunnen jullie goed volgen. Hartelijke groetjes