Reisdag 42

25 oktober 2021 - Doorn, Nederland

Vanmorgen zijn we, na afscheid genomen te hebben van de familie Intorre, om 10 uur vertrokken richting Messina om de oversteek te maken naar het vaste land. We doen het rustig aan. De reis verliep voorspoedig via Canicatti, Caltanissetta om bij Enna de snelweg te pakken richting Catania vervolgens hebben we de tolweg genomen richting Messina. Rondom Catania kwam het met bakken uit de hemel en was er sprake van aquaplanning, dus piano, piano. Bij het verlaten van de tolweg bleek dat de hokjes om te betalen niet bezet waren en er een briefje op het raam was geplakt met de tekst dat men staakte, een gelukje voor ons, maar hetzelfde gold ook in Messina voor de inbarco, die staakten ook, een taxichauffeur wilde ons wel voor een tientje naar de inbarco brengen die wel de oversteek maakte, oké dus achter de taxi aan en inderdaad die maatschappij voer wel. De overtocht verliep voorspoedig en eenmaal aan de overkant hebben we voor een groot gedeelte de A3 gevolgd om bij Lamezia Terme de afslag richting de kust te nemen want zo’n snelweg gaat op den duur toch wel vervelen. Na de camper aan de kant te hebben gezet en om een camperplaats in de buurt te zoeken reden we verder richting Amantea om in Falerna Scala langs de boulevard op een parkeerterrein een aantal campers te zien staan, daar zijn we bij gaan staan en blijven hier tot morgen, dan rijden we weer verder richting het noorden.

IMG_9535 IMG_9544

26 oktober 2021
    bye bye Sicily! Fijne terugreis gewenst. xxx
  2. Anneke van der Niet:
    26 oktober 2021
    Ik denk dat je een beetje van pad bent hoor na het afscheid van De familie, 2x dag 42 kan natuurlijk niet, maar….of ik snap het niet🤣🤣🤣 het weer was bar en boos zo te zien, maar gelukkig is alles goed gegaan. Nu rustig aan naar huis en we wensen jullie een goeie terugreis en….nog even lekker genieten van alle mooie dingen die jullie nog gaan zien.