Dag 15

6 augustus 2022 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Vanmorgen ging om 4 uur de wekker af want in de planning voor vandaag stond de ballonvaart voor Tanja, Kim, Dennis en mijn persoontje. We moesten nog een uur rijden naar de ontmoetingsplaats, vandaar het vroege opstaan. Na de koffie werden we begeleid door de gids naar de uitgang want we zitten midden in het park op 10 minuten van de ingang. Bij de poort aangekomen werd de bewaker wakker gemaakt om ons erdoor te laten en konden we op weg richting Hoedspruit. We waren nog geen 10 minuutjes op weg of Tanja werd gebeld dat de vlucht niet door ging vanwege de te harde wind ter plekke dus teleurgesteld keerden we huiswaarts. Maar elk nadeel heeft een voordeel want we konden nu mee met de ochtenddrive Ook deze ochtend  hadden we het geluk dat we leeuwen tegen kwamen, spelende olifanten, waterbuffels en een moeder giraffe met haar jong, na het ontbijt moesten we snel komen, er was een neushoorn gespot  bij aankomst bleek dat hij in de bosjes vertoefde, dus helaas geen foto van hem, misschien later op de dag. Bij terugkomst werden we verblijdt door de olifanten in de poel waarvan er eentje lekker een modderbad nam. Trouwens nu we het over de olifanten hebben, gisteravond tijdens de avonddrive doemden er plotseling een aantal olifanten op, de gids deed gelijk zijn lichten uit en na een aantal minuutjes wachten ging de olifant opzij en konden we door. Een bijzonderheid in dit kamp is dat als het eten klaar is er op een grote trom wordt geslagen die door het hele kamp luid en duidelijk te horen is.  Morgenochtend een laatste drive en dan naar het vliegveld voor de terug reis, Dus bij deze willen wij u graag bedanken voor het volgen van o ze bijzondere reis en afsluiting kijk en LUISTER naar de laatst video  want de olifant blaast de reis voor ons uit.

20220805_06431920220805_071036IMG_7244IMG_7247IMG_7262IMG_7282IMG_7285IMG_7306IMG_731420220805_091252IMG_732120220805_17031720220805_17185020220805_17253320220805_175531

1. Annette:
    7 augustus 2022
    Ik heb lekker meegenoten van alle mooie dieren die jullie gezien hebben. Goede terugreis