Dag 35

15 oktober 2021 - Oldenzaal, Nederland

Over gisteren valt eigenlijk weinig te vertellen het regende we zijn met elkaar naar de Outlet gegaan e groot winkelcentrum in de buurt van Enna.

Voor wat de staanplaats betreft we staan in Nicolsi, een stadje op de berghelling van de Etna, op een parkeerplaats nabij een park. In het park loopt een trap naar een Mariakapelletje met aan de zijkanten de kruiswegstaties.

20211014_103406  20211014_103438

20211014_103534  20211014_103552

Vandaag, vrijdag, scheen de zon en was het goed weer om naar de Etna te gaan een van de wensen van Henk. Dus vroeg uit de veren en met de camper omhoog naar de parkeerplaats op zo’n 2000 meter hoogte, vandaar zijn we met de kabelbaan naar 2500 meter egaan om vervolgens met een bus naar 2800 meter te gaan. Omdat het gisteren had geregend lag er nu verse sneeuw op de Etna, geweldig toch.    Voor we met de bus verder omhoog konden moest eerst nog met een sneeuwschuiver de weg vrij gemaakt worden.

Regelmatig vlogen de sneeuwballen door de lucht en hebben we zelfs een sneeuwpop gemaakt. Door de gids werd uitleg gegeven over de laatste uitbarstingen van de Etna en de laatste was  nog op 21 september en je zag de rook nog opstijgen van de lava.

Ook hier in de stad zie je nog genoeg lavastof en gruis liggen op straat.

In de loop van de ochtend kwam de bewolking opzetten en zijn we naar beneden gegaan en hebben we de middag nog doorgebracht bij de camper. Er kwam een man langs, die aan de overkant van de parkeerplaats woont en ons natuurlijk had zien staan en in het Italiaans vroeg waar we vandaan kwamen en toverde na het gesprek een regalo tevoorschijn namelijk een zakje met 6 eieren van zijn eigen kipjes en twee lavasteentjes met een lieveheersbeestje erop voor de kleinkinderen, geweldig zo vriendelijk. Morgen weer een reisdag naar het zuidelijke deel van het eiland. Hieronder een paar fotootjes van de honderden die we gemaakt hebben

IMG_9149  IMG_9181  IMG_9172

IMG_9189 IMG_9193  IMG_9208

IMG_9216  IMG_9236  IMG_9269

IMG_9293  IMG_9298  IMG_9258

IMG_9246  IMG_9250  20211015_113339

IMG_9332  20211015_163128 20211015_163029

1. Anneke van der Niet:
    15 oktober 2021
    Jeetje, wat ziet het er weer prachtig uit, mooie foto van jullie zessen…..en de sneeuwpop ⛄️ natuurlijk🤣 de Etna blijft prachtig om te zien, zou er ook wel weer eens naar toe willen, volgens mij verveelt het nooit!!! Geniet lekker met z’n zessen en morgen maar weer een mooie dag gewenst.
  2. Th. Augustinus:
    15 oktober 2021
    dankjewel en groetjes van een mooie dag de Etna
  3. Kim:
    Was prachtig unieke ervaring
  4. Cobi Augustinus:
    15 oktober 2021
    Wat is dat mooi en wat een mooie fotos
  5. Marike:
    15 oktober 2021
    Wat aardig ook dat die man jullie zo spontaan verwende. Hij zal toch bezoekers genoeg zien, en dan zo super hartelijk zijn (en blijven), geweldig. Echt een kers op zo’n prachtige dag op een winterse Etna.
  6. Jacqueline:
    16 oktober 2021
    Topdag gehad zo te lezen, gaaf hoor
  7. Nel en Theo:
    16 oktober 2021
    Lieve allemaal, Een heel bijzondere dag is dit geweest en wat hebben jullie genoten en gelachen.
    Ted wat een mooie foto's en video's
    Wij hebben er van met veel plezier naar gekeken.
    De etna blijft je verbazen in de zon /sneeuw/ lava.
    Vandaag zaterdag een mooie fijne dag gewenst..
    Van Theo en Nel.
  8. Astrid:
    16 oktober 2021
    Wat bijzonder zo in de sneeuw met elkaar! Ik wist niet dat het dit jaargetijde daar sneeuwt. Wij (Ton en ik) zitten momenteel bij Ruud en Annette op het balkon in de zon (in Portugal). Ook heerlijk 😉, groetjes van ons 4!!
  9. Th. Augustinus:
    16 oktober 2021
    Lieve Astrid en Ton samen met elkaar genieten is altijd geweldig, groetjes
  10. Jeannette Broer:
    19 oktober 2021
    Fantastisch die sneeuw! echt te gek!