Dag acht

30 juni 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

20190630_150618

Vandaag zijn wij alweer een week onderweg en gaan we naar Oxford, een rit van 175km, naar de camping "Oxford Camping and Caravanpark".
Rond de klok van elven vertrokken we uit Flimwell en spoedig reden we, voor de mensen die ons ook over de weg volgen, op de A 21 richting Londen.
De eerst 50 km ging probleemloos, maar eenmaal in de buurt van Londen was het over met de pret en was het aanschuiven in de rij met auto's, onbegrijpelijk vonden wij dat, op een vier of vijfbaansweg, nu was het zondag, geenvrachtauto's  wij vroegen ons af, hoe zal het op de werkdagen zijn?
Eenmaal voorbij Londen en de afslag Heatrhow Airport werd het iets rustiger en vonden we het tijd om een boterhammetje te gaan eten, dus namen we de afslag naar Daconsfield, waar we rustig hebben kunnen lunchen.
De snelweg waren we even beu, dus besloten we om het laatste stuk binnendoor af te leggen, via Henley-on-Thames, Wallingford, Dorchester en Chisiehampton om uiteindelijk rond de klok van vieren op de camping aan te komen.
Het mooie van het binnendoor rijden is dat je door mooie oude plaatsjes komt en onderweg af en toe verrast wordt door bijvoorbeeld een kudde schapen, een partijtje cricket of een patrijs op de weg.  Op een gegeven moment nam ik een verkeerde afslag en belanden we in de middle of nowhere maar ook daar kwamen we weer uit. Het is nu gelukkig niet zo heet meer, een zonnetje en  een temperatuurtje van 23 graden, goed vakantieweer. Tot morgen.

1. Anneke van der Niet:
    30 juni 2019
    Nu wil je tijdens de vakantie rustig aan doen, maar een file....nee daar zit je niet op te wachten!! Mooi om door de dorpjes te rijden, mooier dan de snelweg. Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen op de camping. Veel plezier en tot schrijfs 👍🏻👍🏻
  2. Th. Augustinus:
    1 juli 2019
    Oké tot later
  3. Nel en Theo:
    30 juni 2019
    Welterusten, slaap lekker en een fijne dag morgen groetjes.👍🙋.
  4. Th. Augustinus:
    1 juli 2019