Engeland dag negenentwinitg

22 juli 2019 - Burley, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we  naar een andere camping gegaan, onderweg hebben we een mooi landhuis wat behoort tot de National Trust behoort bezocht. Het is Kingston Lacy. Een Landhuis wat behoorde aan de familie van Sir Ralph Bankes die het rond 1650 liet bouwen.
Hij verzamelde tijdens zijn leven vele schilderijen onder andere van Rubens, Van Dijck, Titian en Bruegel.
In het huis is veel te zien, zoals zeer mooi gedetailleerd houtsnijwerk, marmeren trappen met aan de zijkanten cherubijntjes van wit en roze marmer. Alle te bezichtigen kamers hadden hun eigen thema, bijvoorbeel de de Spaanse kamer, omdat het de collectie bevat van 17de eeuwse Spaanse schilderijen, bijvvorbeeld een mooi potret van Cardinaal Camillo Massim, van Diego Velaz Quez, het plafond in de bibliotheek is een fresco, geschilderd door de beroemde Italiaanse barokschilder Gido Reni.
Ook bijzonder zijn de slaapkamers voor de kinderen op de bovenste verdieping, de gehele kamer is geschilderd, het worden de "tented rooms" genoemd omdat het door het schilderwerk en het stucwerk net lijkt op een tent, zie de video met het streepjesplafond.
Na nog een wandeling door de tuinen gemaakt te hebben zijn we naar de camping "Holmsley Caravan & Camping Site in natuurpark New Forest wat bekend staat als een van de mooiste plekjes van Engeland, je vindt allerlei dieren die hier in totale vrijheid grazen, zelfs in de dorpen zoals je kan zien op de video's die we onder weg maakten, we hadden zelfs moeite om de camping op te komen want een kudde paarden blokkeerden de ingang.
Vandaag, maandag zijn we gaan fietsen, ook bij de uitgang stonden de paarden ons al op te wachten, zie video. Op de camping hebben we geen wifi dus het kan zijn, net als nu, dat we het verhaal van de dag iets later versturen.

20190721_14063720190721_14112420190721_13444920190721_13363020190721_13305020190721_13470020190721_134912

1. Anneke van der Niet:
    22 juli 2019
    Er waren weer mooie dingen te zien, en die paarden, tja, heerlijk als ze zo hun eigen gang kunnen gaan