Engeland dag twintig

12 juli 2019 - Lynton, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hadden we eigenlijk een rustdag ingepland, maar met de middag begon het toch te jeuken en zijn we lopend naar Lynton en Lynmouth gegaan. De wandeling startte direct vanaf de camping is was ongeveer 2,5 km.
De heenweg ging best lekker, alleen maar naar beneden. Halverweg bij Lynton Bridge besloten we om niet verder naar beneden te lopen, een helling van 25% was toch iets teveel van het goede, dus naar boven naar Lynton, wat ook nog een hele klim bleek te zijn.
Trouwens, eff tussendoor, wat opvalt is dat men hier in het verkeer links rijdt, auto,s, fietsen en noem maar op, maar wandelaars altijd rechts houden, die Engelsen toch.
Eenmaal aangekomen in Lynton hebben we de "Cliff Rialway Road" genomen naarLynton, een kabelbaan welke geheel werkte op waterkracht. Er zijn twee cabines, als de ene cabine boven is, vult men hem met water, wat uit de rivier boven de stad komt, en bij de cabine die beneden staat, laat men het weg lopen, afhankelijk van het aantal personen die mee gaan.
Er komt geen elektrische tijd aan te pas, alleen het belletje voor vertrek gaat op elektra.
Eenmaal beneden Lynmouth hebben we een rondje langs de haven en het strand gemaakt om verolgens na de lunch weer terug te gaan met de kabelbaan, om vervolgens in Lynton het mooie stadhuis te bekijken en na een brood gekocht te hebben gingen we op weg voor een flinke klim door het bos en over de velden naar de camping
Moe maar voldaan kwamen we om vijf uur aan op de camping en konden nog even nagenieten van het zonnetje en het uitzicht. Morgen hebben we een Stoomdag op het programma, tot morgen.

20190712_12113420190712_13495120190712_14590320190712_15372220190712_15420120190712_163433

1. Anneke van der Niet:
    12 juli 2019
    Niet echt een rustdag dus, maar wat maakt het uit als je het naar je zin hebt en aan het einde van de middag een lekker borreltje kan nemen op de camping🍷🍻
    Heel veel plezier morgen met “stomen”
  2. Valeria:
    13 juli 2019
    Inderdaad Niet echt een rustdag Maar wel een geniet dag toch?ook nog mooi weer wat wil je nog meer 🤗🤗🤗😘😘
  3. Th. Augustinus:
    13 juli 2019
    zekers en vandaag ook weer een mooie dag meegemaakt, maar ik moet het verslag nog eff maken