Engeland dag zesentwintig

19 juli 2019 - Bridport, Verenigd Koninkrijk

Op dit moment dat ik het verhaal schrijft is het vrijdag de 19de en regent het, dus heb ik alle tijd om een aantal foto's en video's van gisteren te bekijken, te bewerken en op de log te zetten, dus veel kijk en leesplezier.
Vandaag, donderdag de 18de was een sentimentel journey voor Jos en Ineke, we zijn naar Lulworth Cove geweest, een natuurlijke baai bij het plaatsje West Lulworth aan de Zuid-Engelse Jurassic Coast en naar Durdle Door een natuurlijke brug bestaande uit kalksteen, door het water en de wind is er een doorgang ontstaan, een soort deur, wat de kalksteenrots zo bijzonder maakt.
Jos en Ineke waren hier 40 jaar geleden ook al eens geweest en vonden het fijn om het nog een keer terug te zien, dus vanmorgen vroeg met de camper op pad, en na het betalen van 15 pond parkeergeld hebben we zowel de Cove als Durdle Door bekeken en beklommen.
Allereerst zijn we naar de Cove gegaan, de natuurlijke baai, en daarna naar Durdle Door. Om bij Durdle Door te komen moet je wel een  stukje lopen via een prachtig  "steil" wandelpad langs de kust, dit pad ligt vrij hoog waardoor je een schitterend uitzicht hebt op de steile witte kliffen onder je.
Na gepicknickt te hebben zijn we naar Norden gegaan om de stoomtrein te nemen naar Swanage.
In Swanage hebben een wandelingetje over de boulevard gemaakt. Jos en Ineke hebben ook hier, 40 jaar geleden, op camping "Toms Field" gestaan.
Op de terugreis met de stoomtrein zijn we uitgestapt bij Corfe Castle, dat is een ruine van een kasteel dat al sinds de 11de eeuw boven op een rotsachtige uitloper van een gebergte prijkt.
In 987 werd de zeventienjarige koning Edward daar met een dolkstoot door zijn schoonmoeder vermoord, terwijl hij een glas wijn dronk.
De arme jongen werd heilig verklaard onder de naam Sint-Edward koning en martelaar. Boven op de "Donjon" hadden we een mooi uitzicht op de omgeving.
Al met al hadden we weer een mooie dag.

20190718_11511620190719_08045420190719_08042220190718_10434820190718_14433120190718_16493020190718_14312120190718_16322820190718_16313920190718_162612

1. Kim:
    19 juli 2019
    Mooi plekkie
  2. Anneke van der Niet:
    20 juli 2019
    Op dit moment dat ik dit zit te schrijven komt het hier ook losjes uit de licht vallen.
    Heel leuk voor Jos en Ineke om het weer gezien te hebben na 40 jaar. Het ziet er weer schitterend uit allemaal.
  3. Th. Augustinus:
    20 juli 2019
    Het was ook een leuke ervaring ook voor ons, groetjes
  4. Cobi:
    Wat een mooie dag.
  5. Th. Augustinus:
    20 juli 2019
    Was zeker een mooie dag, lekker weer en een ritje met de trein, groetjes
  6. Nel en Theo:
    20 juli 2019
    Ik geloof zeker dat deze vakantie aan jullie verwachtingen voldoet, veel wandelen fietsen maar bovenal genieten en heel veel moois gezien, dank jullie voor het delen van dit alles. Genieten er van. Groetjes Theo en Nel