Reisdag 3

12 april 2022 - Bias, Frankrijk

Reisdag 3
Vanmorgen om 8 uur werden we gewekt door het gezang van de vogels, na een douche genomen te hebben en weer een heerlijk ontbijtje, ditmaal met een croissant en een eitje, heb ik een wandelingetje gemaakt door het park waar we bij staan en kwam, buiten de  vogels, ook een eekhoorntje tegen, die ik eff mooi op de foto kon zetten. Trouwens de camperplaats was weer perfect, gratis water lozen en innemen en de toilet spoelen en dat in een schitterend dorpje in de middle of nowhere.
Om tien uur zijn we weer op pad gegaan, eerst door de nauwe straatjes van het dorpje, om vervolgens de N10 te nemen richting Bordeaux. Scheen de zon toen we op pad gingen al snel reden we in de regen, dus besloten we om deze dag anders in te delen, voor de middag wilden we kilometers maken, en na de middag toen het droog werd, besloten we om weer een toeristische  route te nemen. Voorbij Bordeaux namen we de A63 en vervolgens de A660 richting Arcachon, een plaats aan de kust die bekend staat om de hoge duinen. Een markant punt is Dune du Pilat, even daar voorbij hebben we de car aan de kant gezet en een duin beklommen vanwaar we een mooi uitzicht hadden over de Atlantische Oceaan. Vervolgens hebben we ons broodje genuttigd op de boulevard in Biscarrosse-Plage waar we ook weer een mooi  uitzicht hadden op de zee met zijn hoge golven, zie het filmpje. Daarna zijn we binnendoor via Mimizan naar Bias gegaan naar camping “Le Tatiou”.  Na een plaatsje te hebben uitgezocht hebben we nog lekker van het zonnetje  kunnen genieten. Morgen nemen we als het mooi weer is een rustdag en willen dan de fiets pakken om een toertje langs de kust te maken.

Dank voor alle fijne en leuke reacties op de reisverslagen.

IMG_2035

IMG_2066

IMG_2070

IMG_2082

IMG_2087

IMG_2087aIMG_2087bIMG_2087cIMG_2087dIMG_2087e IMG_2087gIMG_2087fIMG_2087hIMG_2088IMG_2098IMG_2099IMG_2093IMG_2100IMG_2100aIMG_2100bIMG_2101

1. Jacqueline:
    12 april 2022
    Mooi hoor, leuk jullie zo te kunnen volgen😉
  2. Hans en Chris:
    13 april 2022
    Het is daar mooi he, de klim is de moeite waard. Veel plezier en je kunt daar heerlijk fietsen.
  3. Anneke van der Niet:
    13 april 2022
    Zo leuk om te zien dat jullie zo genieten, heerlijk!!!