Reisdag 48

30 oktober 2021 - Culemborg, Nederland

Ten eerste willen wij even kwijt dat we vanaf nu eigenlijk alleen maar reisverhalen plaatsen, dus ja dat is een beetje saai, maar dat hoort ook bij de reis die wij maken. Ook willen wij jullie allemaal bedanken voor het mee reizen met ons gedurende deze weken.

Vandaag zijn we om half elf van de camperplaats in Pomarance, na water geloosd en ingenomen te hebben en de ramen even schoongemaakt te hebben, vertrokken richting de bloemen Riviera. We willen wel even vermelden dat dit een geweldige camperplaats was, alles wat je maar nodig kon hebben was er. Het begin van de route was fantastisch, we stonden in de buurt van Siena en Volterra dus in Toscane en dat was te zien aan de vele cipressen die bij diverse huizen en boerderijen stonden. We zijn via de SS 439 naar Pisa gereden, deze plaats hadden we al een keer bezocht, en vandaar zijn we naar de kust gereden, in Vareggio werden we over de boulevard gestuurd richting Massa. Daar hebben we de tolweg genomen omdat we anders via vele gele weggetjes naar La Spezia en de Cinque Terre zouden moeten gaan dat betekende weer veel klimmen en dalen over zeer smalle weggetjes, deze route hebben we al een keer genomen vandaar dat we weten hoe smal het kan zijn. Via de tolweg zijn we via vele tunnels naar Genua gereden om vervolgens bij Savona weer langs de kust via de SS1, die we eerder hadden verlaten, richting Pietra Ligurië te gaan naar camperplaats Aloha area Camper. Gingen we vanmorgen nog weg met een lekker zonnetje en 22 graden, kregen we in de buurt van Genua de eerste regendruppels en daalde de temperatuur gestaag met enkele graden en is de korte broek verruild voor een lange.

IMG_0465 IMG_0469 IMG_0475

IMG_0718 IMG_0733 IMG_0752

IMG_0755

1. Marike:
    30 oktober 2021
    Mooie foto’s weer, vooral die ene van dat huis op die kale heuvel vond ik bijzonder, staat zo mooi afgetekend tegen de lucht.