Dag drieentwintig

15 juli 2019 - Great Torrington, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we gaan fietsen, "The Tarka Trail" een fietspad van 180 mijl die loopt over een oude spoorlijn van de Atlantische kust door North Devon.
De trail is genoemd naar een boek van Henry Williamson's, "Tarka de Otter", die was gebaseerd op de vele locaties langs het fietspad.
Het meest populaire gedeelte is tussen Torrington en Barnstaple, het gedeelte waar wij onze tenten hebben opgeslagen.
Theo had bij de receptie een uitgebreide routekaart gehaald en de mevrouw gaf enige uitleg over de te volgen route en die begon bij de rode pijl, zie foto  van het kaartje, dus wij op pad en aangekomen bij het pijltje zijn wij automatisch, zo Engls zijn wij nu, LINKSAF geslagen. Na 10 km kwamen wij  bij Meeth erachter dat we de verkeerde kant waren opgegaan, dus 10 km terug en nu de goede kant op. Het was eigenlijk de bedoeling om ongeveer tot Barnstaple te fietsen, een afstand van 14 miles, maar door de hierboven beschreven omstandigheden zijn we daar niet aan toe gekomen en zijn we tot Bideford gefiets al met al ruim 50km.
Het gedeelte vanaf de amping naar Bideford was ook mooier, hier en daar een oude brug, een watervalletje en een oude tunnel.
Leuk is nog te vermelden dat de Engelsen overal aan denken, wat te denken van het bordje voor de tunnel, links rijden, lichten aan EN vergeet je zonnebril niet af te zetten en het bordje Slow Cyclisters, use your bells, dat was op een gedeelte waar het licht heuvel af gaat, nou ik heb regelmatig gebeld maar het haalde niets uit, ging niet langzamer.
Vanavond staat er voor mij op het menu rijst met curry en garnalen, op dit moment dat ik dit verhaal schrijf staat die beste man met zijn foodtruck zo'n 10 meter voor ons en het ruikt in ieder geval lekker.
See you tomorrow.

20190715_11040420190715_12415220190715_12462420190715_13423920190715_13482720190715_144730

1. Anneke van der Niet:
    15 juli 2019
    Het gedeelte wat je niet gefietst heb kun je ook niet missen, je weet toch niet wat daar te zien zou zijn😂😂 het stuk wat jullie nu gefietst hebben ziet er in ieder geval mooi uit, prachtige plaatjes weer.
  2. Marike:
    15 juli 2019
    Als ik ooit weer die kant op ga, weet ik waar de mooie plekjes zijn!
  3. Th. Augustinus:
    15 juli 2019
    Yep en we zijn er nog niet