Dag vierentwintig 16 juli

17 juli 2019 - Bridport, Verenigd Koninkrijk

Op dit moment dat ik het verslag maak is het 17 juli, gisteren een reisdag gehad en het was een dag waarin we veel moesten draaien en keren, dus we waren een beetje moe, zodat we, eenmaal ter plekke en in het zonnetje zaten, geen zin hadden om het verslag te       schrijven, vandaar dat ik het nu 17 juli, onder het genot van een kop koffie, doe.
Ja, gisteren, een reisdag, niet verder naar het zuiden, maar naar de andere kant richting de kust, waarom? Wij waren van gedachten, dat als je naar Lands End wilt gaan en alles wil bekijken, in tijdsnood komen om de onderkant rustig te bekijken, en wij hebben al veel  gezien en zijn aan een paar dagen rust toe, want ja het is en blijft een vakentie en de jaartjes gaan ook bij ons tellen  We staan voor een paar dagen op "West Bay Holiday Park"
Maar eerst moesten we langs "Castle Drogo" een kasteel wat behoort tot de National Trust,en wij hadden vouchers die we daar konden inwisselen voor toegangskaartjes voor het kunnen bezoeken van de National Trust bezienswaardigheden.
Eenmaal in de buurt van het kasteel gaf onze Tom-Tom regelmatig aan om rechtsaf te slaan, maar de bruine bordjes van Castle Drogo  gaven aan dat we door moesten rijden, dus wij braaf de borden gevolgd totdat het bordje aangaf dat we rechtsaf konden, dus wij netjes rechtsaf. Nou we zijn zo langzamerhand wel wat gewend, maar waar we nu terecht kwamen? Ik moest met gangetje van zo'n 15 km per uur over een laantje met een lengte van zo'n 4 km, met aan beide zijde van die leuke 2 meter hoge hagen en ook nog eens diverse bochten, mij een weg zien te banen om bij dat kasteel te komen, maar we kregen het voor elkaar, en eenmaal bij het kasteel aangekomen hebben we de vouchers ingwisseld en zijn weer op pad gegaan, nou ja op pad, eerst weer de route terug over dat beruchte laantje, en ja, je raad  het al, nu ging het even anders, want er kwamen ons auto's  die ook naar dat kasteel wilden, en ja wie gaat er achteruit of vooruit, kijk maar het filmpje hoe het afliep. Maar goed daar zijn we ook weer goed door gekomen.
Wij zijn verder gereden via de A382 richting Moretonhampstead door de Dartmoor Forest, een schitterend natuurgebied, om vervolgens bij Exeter onderlangs over de A3052 om 17.00 uur aan te komen op de bovengenoemde camping.
We zijn van plan om hier een aantal dagen te blijven om even op adem te komen en om  hier in de omgeveing, een aantal National Trust bijzienswaardigheden te bekijken.

20190716_113642

20190716_14290120190716_15583020190716_13593820190716_12221420190716_19073320190717_11115020190717_11120420190717_11121920190717_111224