dag tweeentwintig

23 april 2018

IMG_7156
Allereerst willen wij even terugkomen op de foto's van gisteren en misschien zelfs eerder, er zijn erbij waarbij het lijkt dat er vuil op de lens zit, maar het komt doordat Ank tijdens de rit foto's maakt door het voorraam van de camper, en ja die is zo nu en dan "smerig". Daarnaast willen wij ook de Feijenoordsupporters feliciteren met de 3-0 overwinng op AZ.
Gisterenavond, zondag, zijn wij samen met Giovanni en Helga nog even naar het dorp geweest want er was een "markt", de "Album Sagra e Mpurmati Mpanata", dit is op zijn Siciliaans, je zal wel denken he wat, ja wij ook, maar het is een wedstrijd waarbij mensen uit het dorp hun pasta al forno, dat is "pasta uit de oven", en hun "impanata", dat is een broodje gevuld met gebakken spinazie en gebakken bloemkool tentoonstellen en een jury beoordeeld wie de lekkerste heeft gemaakt. De lekkerste is gemaakt door door de mevrouw, zie foto, die de prijs voor de beste pasta uit handen van de burgemeester mocht ontvangen. Daarnaast was er muziek en waren er stands waar de lokale middenstand hun waar aanboden, al met al gezellig.
Vandaag maandag ben ik in de loop van de morgen eff op de fiets naar "William" geweest, een Chinese winkel om wat zekeringen voor de auto te kopen, daarna heb ik nog een toertje gemaakt rondom het dorp, wat mij opviel is dat de druiven verder uitgelopen zijn dan in het noorden van Italie, logisch natuurlijk, je bent zuidelijker en dat de bermen mooi in bloei staan, oh ja ik had nog een "onderonsje" onderweg met twee inwoners van Campobello, op een gegeven moment rijdt er een sportwagen, ik dacht een masserati vol gas weg, dat gaf me een lawaai, en ik kwam met een "bloedvaart" naaar beneden op de fiets , en toen ik voorbij die twee bewoners  reed, deed ik ook net of ik een sportwagen was en deed ik het geluid van een sportwagen na,  zij wisten niet wat er aan kwam natuurlijk en keken vol verbazing mij na, ten eerste was ik op een gewone fiets, dat is al een verschijning, en dan het geluid, ze zullen wel gedacht hebben "een idioot". Na het middageten namen we de camper voor een strandwandeling in San Leone, en na een drankje genomen te hebben op het voor ons bekend terras, zijn we Agrigento gereden om een aantal foto's van de tempels te maken, bij het parkeren van de camper op een uitrit van een woning ging het hek open en wilde de eigenaar eigenlijk met zijn auto eruit, maar na het maken van een praatje met ons en hij  hoorde dat wij uit Nederland kwamen, vertelde hij dat zij ook vrienden hadden gehad in Nederland die toendertijd ieder jaar met de caravan kwamen, helaas was de man overleden, zij krijgen ieder jaar nog wel  tijdens de kerst nog een kaartje en ook met hun verjaardag. Voor wat de woning betreft, het bleek dat het om een b & b te gaan, en in de mooi aangelegde tuin stonden beelden van keramiek uit Caltagirone, wij mochten foto's nemen van de beelden en tijdens het maken van de foto's vertelde hij ons dat hij chirurg was en dat de b & b later voor zijn dochter zou zijn en dat die wel 2 miljoen euro waard was.
Na het maken van de foto's hebben we, via een handdruk, afscheid genomen want hij ging met zijn vrouw, zijn gouvernante, (zijn tweede moeder)  naar het rusthuis brengen in Naro, al met al weer een hele ervaring, zulke onverwachte ontmoetingen moet je eigenlijk vaker hebben.  Het blijkt dat de Italiaanse lessen van de laatste jaren hun vruchten afwerpen, het grootste probleem is het terugpraten, omdat je moet zoeken naar de juisten woorden.  Vervolgens hebben we in Campobello de camper bij de centrale waterplaats nog bijgevuld met water.
Tot morgen.

Oh ja voor diegen die het niet weten, iedere keer als ik het verslag heb geplaatst en je opent de reislogger dan zie je bovenaan video's, en als je daar op klikt kan je de video's die ik geplaatst heb bekjken, er staan nu 4 video's op de site, een van de dame in de bar in Rome, een van Campobello di Licata, waarin je kan zien hoe mooi de bermen in bloei staan en van de "markt" in Campobello. Het kindje is gekleed in Siciliaans klederdracht.

IMG_7150  IMG_7151 IMG_7155 IMG_7157 IMG_7159 IMG_7160 IMG_7170 IMG_7164  IMG_7165 IMG_7166 IMG_7177 IMG_7179  IMG_7206  IMG_7208  3112941 IMG_3248 IMG_3269IMG_3284

1. Marike:
    24 april 2018
    Ach, wat een leuk klein wijffie. Maar wèl de beste pasta! Mooie beelden weer.
  2. Anneke van der Niet:
    24 april 2018
    Wat een prachtige plaatjes weer, heel herkenbaar, mooi.
    Jullie zijn wel heerlijk aan het genieten volgens mij, en wat zien jullie veel.
    Alles relaxed doen en super genieten.
    Wat die racer betreft op de fiets met z'n motor geluid, hahaha, die mensen hebben toch gelijk dat ze denken dat het een idioot is die naar beneden komt "racen"geweldig, had er wel bij willen zijn, trouwens, ik zou zowiezo wel mee willen, maar dat weten jullie al!!!