Dag 20-21-22

22 april 2018

Op het moment dat ik dit schrijf, zondag de 22ste, hebben we drie reisdagen achter de rug vanaf Rome naar Campobello di Licata.
Vrijdag zo rond de klok van elven namen we afscheid van Jos en Ineke om vervolgens "rustig" af te zakken richting het zuiden, na de ringweg A90 rondom Rome te hebben verlaten kwamen we uit op de SR 148 die we vele kilometers zouden volgen. Voor wat betreft het onderhoud, nou daar kunnen ze nog wel wat geld voor uittrekken, wat een gaten in de weg, hoezo rustig afzakken? We dachten af en toe, houden de schokbrekers het wel, zulke grote gaten zaten in de weg. Maar goed, voor wat het rijden over de binnenwegen betreft heeft het wel het voordeel dat je kan genieten van de omgeving en de vergezichten, het wat rustiger aan kan doen, en niet zo hoeft "op te letten" alleen die ene keer dat een fietser plotseling de weg over stak, maar goed nog altijd beter dan uren achtereen jakkeren over de snelweg.
Om een uur of drie hebben we voor Napels, om op te schieten, toch voor de laatste kilometers de tolweg genomen en om half zes kwamen we aan op camping "Villaggio Dei Pini" nabij Paestum, na te zijn ingeschreven mochten we zelf een plaatsje opzoeken, we stonden bijna op het strand, de volgende ochtend, zaterdag, zijn we vroeg opgestaan en na het ontbijt zijn we weer op weg gegaan, nu verder via de SS18. Ook vandaag verliep de reis voorspoedig, in het begin reden we door de heuvels van Cilento, bij Policastro kwamen we uit aan de kust waar we op de boulevard een bakkie hebben gedaan. Vervolgens zijn we langs de kust richting Lamezia Terme gereden, dat was echt kicken, via zeer smalle "paadjes" moesten we ons langs de rotsformaties zien door te wurmen, af en toe moesten we zelfs stoppen voor een tegenstander want de weg was zo smal, zodat er maar een wagen door heen kon, na het plaatsje Praia a Mare, werd de weg weer breder en konden we deze weer "normaal" vervolgen. Om half vier kwamen we uit bij de veerboot en na het betalen van € 95,00 konden we inschepen, na een half uurtje varen waren we dan op Sicilie. Omdat wij het te laat werd om in een keer door te rijden naar Helga en Giovanni besloten we een nachtje door te brengen op camping "La Focetta Sicula" waar we een plaatsje kregen toegewezen bijna op het strand.  Zondag zijn we vervolgens doorgereden naar Helga en Giovanni waar we om een uur aankwamen en na de hartelijke begroeting, ook door Elisa en Fabio konden we  aanschuiven aan de dis, waar we werden verrast met pasta al forno en een lekker stukje vlees en als afsluiting een cafe met wat lekkers.
Voor diegene die zich afvragen waarom rijden jullie het hele eind naar Sicilie, de man van Helga, Giovanni, is architect en houdt van de ontwerpen van Rietveld, hij  heeft een aantal keer geprobeerd een tafel van Rietveld hier op het eiland te laten maken, maar bij het gebrek aan de maten was het hem niet gelukt. Ank was een paar jaar geleden aan het internetten en vond bij boekhandel De Slechte in Leiden een boek van Rietveld met verschillende tekeningen van meubels die Rietveld heeft gemaakt met de maten erbij.
Onze schoonzoon Henk heeft hem gemaakt op zijn werk en wij hebben Giovanni vandaag blij gemaakt met dit bijzondere kadoo. Hij moet hem alleen nog in de juiste kleuren schilderen. Daarnaast hadden wij natuurlijk ook de rookworst, leverworst, kaas en snijkoek bij ons.
We zijn nu weer een "paar" kilo lichter, a la prossima.

20180421_111545  IMG_6936  IMG_6823  IMG_6819  IMG_6939IMG_7011  IMG_7036  IMG_7038  IMG_7061 (2)  IMG-20180328-WA0002  IMG-20180422-WA0019  IMG-20180422-WA0021  20180422_144344

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Buurman Jaap:
    Hoi Ted en Ank,

Weer mooie foto's, maar op sommige foto's is goed te zien dat er vuiltjes op de lens zitten. Dat zie je vooral goed op de foto van de Christusfiguur op de berg. Lens reinigen?
  2. Cobi:
    22 april 2018
    Het bericht gelezen geniet er van .
  3. Leonoor Platteel:
    25 april 2018
    Wat een leuk verhaal. Ik loop een paar dagen achter: e.e.a zit ineens tussen m'n reclamemails, tsja.
    Groetjes en ga door met genieten!