dag vierentwintig

25 april 2018

Vandaag vierde men in Italie bevrijdingsdag dat houdt in dat iedereen vrij is en het strand op zoekt of bij familie op bezoek gaat. Zo ook bij ons, wij hadden afgesproken om met elkaar de bevrijding op het strand te vieren, ondanks dat Helga moets werken.
Wij zijn om half twaalf met de camper, volgeladen met van alles, naar het strand gegaan en even later kwam de rest op "bezoek"
Na een duik genomen te hebben en van de zon genoten te hebben werd de skottel tevoorschijn getoverd en kan Theo aan de gang. Wat schafte vandaag de pot, echt Italiaans, nasi vervolgens ijs en koffie met gebak toe.
Ook Nonna was met Helga en Giovanni meegekomen en volgens Helga was het wel een aantal jaar geleden dat zij naar het strand had gezien.
Voor Aurora was het de eerste keer dat ze de zee zag en even mocht spartelen met de beentjes in het water. Iedereen was het erover eens dat het toch wel gemakkelijk is, zo'n huisje op wielen met toilet aan boord voor als je nodig moet, kleedkamer, koelkast voor de koude drankjes, vriezer voor de ijs, en een luifel voor, als je het te warm hebt, in de schaduw kan zitten, al met al, dik in orde.
In de loop van de middag werd het zelfs "druk", menigeen ging na de pranzo nog effe, hetzij met oma of de kinderen, een wandeling over het strand maken, ook kwamen er een aantal "bekenden" langs voor een praatje, zo ook de gitarist van de band, waar wij vorig jaar nog heerlijk hebben gegeten.
Helaas zit voor ons het bezoek aan Sicilie er morgen weer op, de kadootjes zijn afgegeven in dank aanvaard, en wij hebben weer bij kunnen tanken, ( eten), waarvoor onze dank natuurlijk, morgen gaan we richting Matera, waar we hebben afgesproken met Jos en Ineke.
Het houdt wel in dat we waarschijnlijk een aantal dagen geen wifi hebben dus dat jullie geen verslag ontvangen.

IMG_7276  IMG_7279    IMG_7289     IMG_7301   IMG_7305              IMG_7310     IMG_7264

1. Anneke van der Niet:
    25 april 2018
    Het ziet er allemaal wel heel gezellig uit, genieten van het eten en drinken, heerlijk!!!
    Jullie hebben geen wifi, wij gaan vrijdagmorgen om half 8 vliegen met het gezin dus zal ik je blog niet lezen en dus ook niet reageren, jammer maar als we thuis zijn pak ik het verhaal weer op en zie ik waar jullie allemaal geweest zijn.
    Doe de groetjes aan Jos en Ineke en geniet met elkaar, goeie reis verder en tot horens.
  2. Elisa:
    25 april 2018
    Bellissima giornata tutti insieme a mare. Ci vediamo ad ottobre e Aurora sarà ancora più grande😊😊😊 un abbraccio forte e buona continuazione del viaggio😘😘😘😘
  3. Kim:
    26 april 2018
    Ziet er zeker gezellig uit! Jammer dat we er niet bij zijn.
    Als jullie volgend jaar nou weekje later gaan dan valt het misschien wel weer in de mei vakantie😉
  4. ACM Koot-Augustinus:
    26 april 2018
    Ank en Ted, bedankt voor jullie mooie reisverslagen en foto's, dit doet ons aan de wandeltocht naar Santiago denken, goeie terugreis, tot spoedig.
  5. Buurman Jaap:
    26 april 2018
    Leuk, die reactie van Elisa! Zo leer ik wat Italiaans zonder daarvoor een cursus te volgen of op reis naar Italië te hoeven gaan.
    Ik heb geprobeerd om de reactie van Elisa te vertalen (natuurlijk zonder woordenboek; gewoon op het gevoel):
    “Het was een prachtige dag met zijn allen aan het strand (of aan zee). We zien jullie weer in oktober en Aurora zal dan weer wat groter zijn. Een stevige omhelzing en een goede voortzetting van jullie reis.”
    Ben ik geslaagd met deze vertaling? Ik sluit me in ieder geval aan bij Elisa en wens jullie een prettige voortzetting van jullie vakantie.
  6. Hans en Chris:
    27 april 2018
    Vier weken verder en al weer zoveel indrukken en mooie momenten. Leuk om met de hele familie Intorre een dagje strand te hebben gepakt. Veel plezier nog en we zien het wel als jullie weer in de lucht zijn.
  7. Diana:
    30 april 2018
    bedankt voor het afgeven van de kadootjes fijn dat jullie het zo naar het zin hebben
    groetjes diana