dag vijf

6 april 2018

Jos en Ineke kwamen gisterenavond om negen uur ons vergezellen op de camping. Daar hebben we met elkaar de gebeurtenissen van de afgelopen dagen doorgenomen, al met al hebben we al een drukke week achter de rug.
Vanmorgen hebben we besloten om op de fiets naar San Remo te gaan, in ieder geval we gaan het proberen, afhankelijk van de conditie van de dames. De eerste vier kilometer gaan gewoon over de openbare weg, wat dus in houdt dat je continu gepasseerd wordt door voorbijrazende brommers, motoren, auto's, vrachtauto's en ook nog lijnbussen. Dat was even opletten en we hadden, na de gebeurtenissen van vorig jaar, besloten om de fietshelm op te zetten.
Eenmaal op het fietspad, lopend van San Lorenzo al Mare tot aan Ospedaletti voorbij San Remo, was het genieten geblazen, een lekker zonnetje en een beetje wind in de rug, wat wil een mens nog meer.  Trouwens het fietspad is aangelegd op een oude spoorlijn. Na een goed uur fietsen kwamen we langs het plaatsje San Stefano al Mare waar er markt was, dus afstappen en kijken en niet kopen natuurlijk, dan maar een bakkie op de boulevard. Vervolgens zijn we verder gaan fietsen en rond de klok van enen hebben we gepicknickt op een mooi plekje aan de zee. En daarna zijn we terug gegaan we hadden er tenslotte al bijna 20 km erop zitten, dus terug naar de camping waar we na aankomst lekker in het zonnetje gezten met een glaasje wijn. Maar de dag was nog niet ten einde, Jos en mijn persoontje hebben nog eff een wandelingtje gemaakt over de boulevard. We hebben met genoegen staan kijken naar een aantal "oude" Italiaanse mannen die met houten ballen ter grootte van zo'n 25 cm in doorsnee aan het jeu de boulen waren, We maakten ook nog een praatje met weer "oude" Italiaanse mannen die aan het kaarten waren, ik vroeg nog hoe het spel heette maar ben dat alweer vergeten, op de terugweg na zo'n 4 km hebben we de wandeling afgesloten met een overheerlijk ijsje.
Ciao, a la prossima.

20180406_115921 20180406_122651 20180406_130805 20180406_122813 20180406_132659 (2) 20180406_143518 20180406_143748 (2) 20180406_143753 (2)

1. Kim:
    Mooi helmpje moeders😉
  2. Jos en Joke:
    7 april 2018
    Ik ben ‘t met Kim eens. Staat jullie allemaal goed hoor de helmpjes !
  3. Cobi:
    Wat een mooi weer
  4. Nel en Theo:
    8 april 2018
    Stoer hoor , zekerheid voor alles.
    Geniet van jullie vakantie, vandaag was het hier ook een zomerse dag.
    Dank voor de verslagen en de mooie foto`s het is weer gezellig,.
    Gr Theo en Nel