Dag vier

6 april 2018

Dag vier
Na het opstaan,  een lekkkere wame douche en een fijn ontbijtje, hebben we besloten om naar San Remo te gaan. Met de bus deze keer, wat inhield dat we buskaartjes moesten regelen, geen probleem. eff op de fiets naar een "Tabacchi" en daar voor € 3.00 twee kaartjes gekocht, en hup daar gingen we en waren niet alleen want ook een paar medekampeerders die we de vorige avond hadden gesproken gingen mee.
Bij aankomst in San Remo eerst even een Mac opgezocht voor gratis Wifi om de reisverhalen van de eerste dagen te versturen, natuurlijk met een kop koffie wat voor ons altijd gebruikelijk is voordat we op pad gaan. In eerste instantie hadden wij het idee dat het een badplaats was met veel hotels en huurappartementen en grote luxe jachten in de haven, maar na ons geinformeerd te hebben kwamen erachter dat deze plaats meer te bieden had.
Het had volgens de brochure een mooi oud historisch centrum wat wel in hield dat we veel trappen moesten beklimmen om boven in het oude centrum te komen.
Tevens lazen we in de brochure dat al in de romeinse tijd er een nederzetting dichtbij deze plek was, maar pas in de vroege middeleeuwen groeide deze plek uit tot een plaats van betekenis. In die periode bouwden de nobelen een kasteel en ommuurden het oude centrum "La Pigna" en dat was het gedeelte dat wij vandaag bezochten.
Het was echt de moeite waard, een wirwar van steegjes, pleintjes, trappen en hier en daar doorkijkjes, met zicht op die luxe jachten en de zee. Op een gegeven moment werden we door een mevrouw in het "frans" gewezen op een aantal mooie plekjes, dat vonden wij niet raar, maar wel bijzonder.
Na het bezoek van het oude centrum en een broodje op een terras hebben we het bezoek aan San Remo afgesloten met een wandeling rond de haven.
Al met al weer een geslaagde dag en nu is het wachten op Jos en Ineke die vanavond aan zullen komen op deze camping.
groetjes .
Trouwens de camping waar wij op staan heet "De Wijnstok", bij navraag bleek dat deze camping al 42 jaar in het bezit is van een Italiaan, maar dat die is opgericht door een  meneeer uit Rotterdam, vandaar de Hollandse naam.

IMG_4062 IMG_4072  IMG_4073IMG_4074 IMG_4076 IMG_4077 IMG_4080 IMG_4085 IMG_4086 IMG_4087 IMG_4094 IMG_4095 IMG_4097 IMG_4107

1. Anneke van der Niet:
    7 april 2018
    Wat een mooie plaatjes, heerlijk dat zonnetje erbij, das genieten. Altijd leuk als je tipd krijgt van mensen om mooie dingen te gaan zien.
  2. Valeria:
    7 april 2018
    Heel mooi allemaal en heel veel plezier!!