dag drie

Dag drie.
De dag begon eigenlijk gisteren al toen we op de camperplaats "La Grave" zo'n 80 km boven Grenoble aankwamen en we een medecamperaar tegen kwamen, waarmee we aan de praat raakten, die vertelde ons dat wij eigenlijk al in ovetreding waren want we moesten of sneuwkettingen hebben of winterbanden, nou die hadden we geen van beide, dus konden we niet de route vervolgen die we gepland hadden, we wilden over de "Col dü Lautaret" naar Briancon en vandaar naar Italie, in de zomer geen

enkel probleem maar nu met al die sneeuw was het geen doen. De medecamperaar vertelde zelfs dat verderop meer dan twee meter sneeuw ligt langs de kant van de weg, en het geen doen was, mede door de harde wind,  om over de col te gaan, dus terug naar Grenoble en dan maar via de tolwegen naar Italië.  Bij het weggaan kwamen we al de eerste skiërs tegen die met de kabelbaan omhoog gingen. Eerst weer die 80km terug naar Grenoble en vandaar de tolweg op richting Albertville om vervolgens via Turijn naar de kust te rijden richting San Remo. Onder weg kwamen ook diverse keren borden tegen waarop vermeld werd dat de grote cols nog steeds gesloten zijn.
Voor wat de tolweg betrof hield dat dus in dat we via de tunnel van Frejus gingen, bij aankomst was Ank van gedachten dat we 2.00 euro kwijt zouden zijn, nou vergeet het maar, die fransen kunnen er wat  van, die dachten natuurlijk, we trekken die  "Ollanders" voordat ze Italië in gaan nog eff een poot uit € 58,80 waren we kwijt, das schrikken, daarnaast ook nog eens € 35.00 voor de tolwegen in Italië, dus een duur dagje, maar goed we staan in Italië op camping "De Wijnstok" in Imperia aan de bloemen Riviera in Liguria.
Zojuist heeft Ineke gebeld, de lekke band van hun camper kan pas morgen gemaakt worden zodat zij vrijdag op zijn vroegst bij ons komen aansluiten, we wachten het af.

In ieder geval groetjes vanuit Italië.

20180403_173018 20180403_173801 20180404_100953IMG_4050

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Buurman Jaap:
    5 april 2018
    Leuk, 3 verhalen op 1 dag!
    San Remo ken ik nog wel. Daar ben ik in 1980 heen gefietst (met een omweg via Spanje), maar de rest van jullie trip wordt ook voor mij nieuw terrein.
    Sneeuwkettingen zullen jullie voorlopig niet nodig hebben, neem ik aan.
    Veel plezier!
  2. Marike:
    5 april 2018
    Ja, leuke verrassing in mijn inbox, jullie reisverslagen. Altijd gezellig. Wij hebben het sneller gelezen dan jullie het konden rijden. Wat een afstanden heb je al afgelegd in die paar dagen! Goed dat je die andere camperaar tegenkwam, met die info over de sneeuw in de bergen. Daar wil je niet door verrast worden, lijkt me. Fijne tijd in Italië gewenst!
  3. Jos en Joke:
    5 april 2018
    Net ook alle 3 etappes achter elkaar gelezen. Morgenavond gaan wij voor ‘t eerst op pad met de camper, wat minder km als jullie. Naar Inge bij Tiel.
  4. Nel en Theo:
    5 april 2018
    Hoi Ank en Ted, fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Italie.
    Het eerste avontuur zit er op, wij hopen dat van nu aan de zon wat vaker gaat schijnen.
    En fijn dat je met een gerust gemoed weer de toeristische route kan op pakken. na dat Jos en Ien zich weer bij jullie gevoegd hebben.
    Wij wensen jullie en fijne gezellige mooie vakantie toe. Ank nog bedankt voor die bloemen !. Hebben een mooie kleur.
  5. Anneke van der Niet:
    6 april 2018
    Das ff een tegenvaller dan dat jullie weer 80km terug moesten en een aardig bedrag tol moesten betalen, maar ja, veiligheid voor alles. Jullie hebben tijd zat dus dan maakt die 80 km extra ook niet meer uit, haha
    Vervelend dat Jos en Ineke nu een lekke band hebben, ze hebben al wat gehad aan die camper, jammer hoor.
    Ik hoop dat verdere ellende hun en natuurlijk jullie bespaart blijft. Ga lekker genieten van Italië en we wachten op een volgend reisverhaal, leuk weer om te lezen.