dag twee

5 april 2018

Vandaag werden we al vroeg wakker gemaakt door het geklepper van de ooievaars, trouwens de pastoor was volgens mij ook al om zeven uur wakker en dacht natuurlijk ik  wakker jullie ook, dus de kerkklokken werden volop geluid, maar goed na na een douche en  een heerlijk ontbijtje, hebben we nog eff staan praten met de buurtjes, die waren onderweg naar huis na een vakantie van vijf weken door Marokko. Om negen uur zijn we op pad gegaan, na de ooievaars nog eff gedag gezegd te hebben. Dat doet ons denken aan de tijd dat de kinderen nog mee gingen op vakantie in Frankrijk, en Bart altijd riep: "Ooievaar" in plaats van "AU REVOIR"
De reis op zich verliep voorspoedig en het zonnetje deed ook zijn best, de temperatuur liep al snel op naar zo'n 20 graden, niet slecht.
Via Epinal, Vesoul, Besancon, Lons la Saunier, Bourg en Bresse kwamen we in Grenoble terecht, waar we op zoek gingen naar een camperplaats, nou dat viel een beetje tegen volgens de Asci en de app van NKC was er geen camperplaats in de buurt, de dichtstbijzijnde was in La Grave, dus daar maar heen, het was wel een ritje van 80 km en wat voor rit, een schitterende rit met veel haarspeldbochten, diepe dalen, kloven, watervallen, stuwmeren  diverse tunnels en wegversmallingen. Tenslotte kwamen we boven op de camperplaats. We stonden rondom in de sneeuw en we waren niet de enige, nog een stuk of tien waaghalzen hadden deze plaats uitgekozen. Na het avondeten hebben we nog eff tv gekeken en zijn we vroeg naar bed gegaan. groetjes.

IMG_4052 IMG_4053

1. Anneke van der Niet:
    6 april 2018
    Wat een prachtig gezicht al die sneeuw. Ik moet er ook altijd aan denken dat Bart altijd ooievaar zei als we ergens in Frankrijk gedag zeiden, prachtig toch. Jullie beginnen al goed, de tweede dag al waaghalsje spelen, haha voorzichtig maar, fijne reis verder.