Dag zesendertig en zevenendertig

8 mei 2018

Vandaag een reisdag, om 9.30 uur zijn we vertrokken vanaf camping Village Molinella, een mooie en verzorgde camping, kunnen niet anders zeggen, zijn we in eerste instantie, via smalle bergweggetjes richting Torre Mileto te gaan, langs het Lago di Varano, in de hoop dat we aan beide kanten water zouden zien, nou jammer dan, niente aqua, zowel geen mare als lago. Wat ons verder opviel was, dat het hier "barst" van de campings en hotels, maar dat ze allemaal nog gesloten zijn, het seizoen is nog niet begonnen. We rijden verder richting Termoli, nu langs het Lago di Lesina, nu wel water, zij het op enige afstand, wij konden er niet bij komen, jammer, na Termoli, waar we in de haven onze "pranzo" hebben genuttigd zijn we, via deSS 16 en de  grote plaatsen Vasto, Pesrcara en Pineto, naar onze eindbestemming gereden, "Azienda Agrituristica Speca" in het plaatsje Villa Rosa, waar we werden verwelkomd door de eigenaresse met een cafe. Onderweg hebben we afscheid genomen van de "Tabucchi", we hebben de "Molise" verlaten en zijn nu in de "Abruzzo". Morgen gaan we fietsen langs de "lungo mare", want er ligt hier, volgens de eigenaresse, een kilometers lang fietspad, we zullen het zien. 's Avonds hebben we na een wandeling over de boulevard als afsluiting van deze dag lekker pizza gegeten, je bent tenslotte in Italie of niet.

Dag zevenendertig
Vannacht had het licht geregend maar bij opkomst scheen het zonnetje en waren we van plan om te gaan fietsen, maar wat bleek, de waterpomp van de camper had de geest gegeven, en wat  nu, hoe komen we aan een nieuwe. De eigenaresse kwam met haar dochter voorbij en wij vroegen in ons beste Italiaans of er een winkel in de buurt was waar ze spullen voor de camper verkochten, volgens de dochter was er wel een winkel in de buurt maat eerst werden we verrast door koffie met eigengemaakte "dolce", waar maak je dat nog mee? Na de koffie kwam er een andere vrouw die ons in het Italiaans uitlag gaf waar we moesten zijn en als het niet lukte dan moesten we haar maar even bellen en dan zou haar man er wel voor zorgen dat het in orde kwam. Na dankzegging zijn wij op de fiets gestapt en inderdaad na 8 km over de boulevard te hebben gefietst kwamen we uit bij een campershop en hebben daar een nieuwe kraan gekocht en bij thuiskomst gelijk gemonteerd, alles deed het weer, gelukkig.
In de loop van de middag kwam de eigenaresse weer langs met koffie en hebben wij fruit, groente, olijfolie, passata di pomodoro en eigengemaakte wijn bij haar gekocht. De vrouw, die ons vanmorgen naar de campingshop had verwezen kwam ook nog even langs om te vragen of alles in orde was, want anders zou ze alsnog haar man bellen en vragen of die de kraan zou gaan kopen, na vele dankzegging, sloten we de middag af met een wijntje van de camping en salade caprese en proosten we nog even op onze schone zus en de zoon van Jos en Ineke, Ron, want die waren jarig, gefeliciteerd.

IMG_8811  IMG_8818  IMG_8854  IMG_8893  IMG_8902  IMG_8907 IMG_8923 IMG_8933​    20180507_201738 20180508_150829 20180508_110408  20180508_152602  20180508_152730  20180508_152940  20180508_153448  20180508_172035​

1. Buurman Jaap:
    8 mei 2018
    Fijn dat je zo handig bent, Theo, zodat je zelf die kraan kon vervangen.
    Ook leuk die contacten met bereidwillige helpers op de camping. En dan nog gratis koffie met koek ook. Het kan niet op!
  2. Marike:
    8 mei 2018
    Gezellig weer om jullie belevenissen te lezen!
  3. Cobi:
    9 mei 2018
    Wat worden jullie weer verwend groetjes.