Dag zeven

8 april 2018

Vandaag zondag 8 april een reisdag, vanaf Imperia naar Dievi Marina, een afstand van 190 km. Waar we via de tolweg een paar uur over deze rit doen, hadden we nu de hele dag nodig om op de plaats van bestemming te komen. We hadden namenlijk besloten om via de SS1 naar Dieva Marina te rijden. wat betekent dat we langs de kust door alle dorpjes, zoals   Alassio, Albenga, Savona, Varazze, Arenzano, GENOVA,  Recco, Potifino moesten dookruisen.
Niet dat we dat erg vonden hoor, we vonden het juist een ontzettend mooie route, ondanks de voorbij scheurende motoren en de vele wielrenners die ook op deze mooie zondag gebruik maakten van de SS1 en wat te denken van de kilometers lange boulevard, vele duizenden mensen waren aan de wandel, of lagen al lekker te zonnebaden. Onderweg zagen we dat de thermometer op een gegevn moment 25 graden aangaf.
Buiten het draaien en keren waren het ook de hoogteverschillen die wij moesten overwinnen dan reden we weer vlak aan zee en vervolgens zaten we op 2 a 300 meter hoger.
In de haven van Genua lagen grote cruisschepen te wachten op hun passagiers.
Na Genua verlaten te hebben hadden we nog een klein uurtje nodig om op onze bestemming te komen.
Om half vijf kwamen we aan op camping La Sfinge, en Jos en Ineke die we onderweg een aantal keren waren tegen gekomen kwamen een kwartiertje later aan.
Nadat we ons geinstalleerd hadden. was het de hoogste tijd voor een drankje en een hapje.
Morgen, als het weer ons goed gezind is, gaan we naar de Cinque Terre. groetjes

20180408_103209 20180408_113157 IMG_4136 IMG_4121​  IMG_4137 IMG_4181 IMG_4216 IMG_4248 IMG_4265 IMG_4267

1. Nel en Theo:
    9 april 2018
    Leuke foto`s weer een mooie dag . gr Theo Nel
  2. Anneke van der Niet:
    9 april 2018
    Een lange tocht zo te horen maar niet vervelend, en volgens mij hebben jullie vele mooie dingen gezien.
    Jammer dat het weer dan slecht is de volgende dag, maar zoals je al schrijft, Cingue Terra loopt niet weg.
    We hadden al gezien op het nieuws dat het weer niet best is in Italië, het zal vast wel weer opknappen.
    Jullie hebben nog dagen zat, toch???
  3. Jos en Joke:
    12 april 2018
    Gave foto’s weer. Maar belangrijker is nog jullie zien dat allemaal “live”