Dag zevenentwintig

28 april 2018

Eerst nog even over gisteravond, tijdens het spelletje Carcassonne, wilden wij een wijntje drinken en ik pakte een fles rode wijn en bij het open maken knalde de kurk eruit, het leek wel een fles champagne, was eff schrikken, gelukkig bleef alles heel.
Matera, stad van de Sassi.
De sassi zijn oude grotwoningen in de wijken Sasso Barisano en Sasso Caveoso en zijn al eeuwenoud. Ze werden gebruikt door kloosterlingen die vanwege hun geloof gevlucht waren uit het Byzantijnse rijk. Zij hakten er grotten in uit en zelfs kerken.
Wij hebben vandaag eerst de stad Matera bekeken vanaf een belvedere en diverse foto's gemaakt in de middag hebben we een wandeling gemaakt in de Sasso Barisano. Het is een schitterend gezicht om te zien hoe de mensen hier vroeger geleefd hebben. In de Chiesa di Sant'Agostino waren zelfs fresco's te zien uit de 17de eeuw en op het Piazza del Duomo staat een romaanse kathedraal die gebouwd is tussen 1230 en 1270 met een interieur in barokstijl. Opvallend zijn de trappen die tegenwoordig aangepast zijn zodat je met de auto de stad in kan. Daarnaast hebben ze voor de afvoer van regenwater gebruik gemaakt van oude technieken, zie foto's
Na het eten zijn we foto's gaan maken van Matera bij avond, een een woord schitterend. Ik heb ook nog een filmpje geplaatst.

IMG_7589  IMG_7616  IMG_7627  IMG_7635 IMG_7639 IMG_7672  IMG_7685  IMG_7686  IMG_7692  IMG_7694  IMG_7714  IMG_7716 IMG_7728  IMG_7729 IMG_7741 IMG_7755 IMG_7780  IMG_7789

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cobi:
    29 april 2018
    Wat een mooie fotos groetjes.
  2. Kim:
    29 april 2018