Dag achtentwintig

29 april 2018

Ook vandaag hebben we Matera bezocht, waren we gisteren in de Sasso Barisano, vandaag bekenen we de Sasso Caveoso, en we waren niet alleen deze dag, wat een drukte in vergelijking met gisteren. In eerste instantie wilden we de Chiesa del Purgatorio bekijken, maar bij aankomst bleek dat er een mis gaande was, dus later. Via doorgangen en verschillende trappen kwamen we op het hoger gelegen Piazza del Duomo waar de Cattedrale zich bevind, na deze te hebben bekeken en een aantal foto's te hebben gemaakt vervolgden wij onze weg richting de Chiesa di San Pietro Caveoso. Daar aangekomen hebben we eerst een cafe genomen en zijn vervolgens verder gaan dwalen door de smalle steegjes. Vanaf de Via Madonna hadden we een schitterend uitzicht op de vallei en de overkant waar zich in de bergwand nog diverse grotwoningen bevinden, wel leuk dat we gisteren boven die grotwoningen liepen, als afsluiting van het bezoek aan Matera hebben we alsnog de Chiesa del Purgatorio bezocht, waar het heerlijk koel was, en we tegen elkaar nog zeiden, als hier een mannetje zou staan met een koel drankje of ijsje, zou die goede zaken doen.
De Chiesa is gesticht door La Confraternita del Purgatorio, het broederschap van het vagevuur. De kerk is versierd met twee skeletten op de voorgevel, links stelt het de dood voor en rechts de tijd. Ook de deur, van hout,  is versierd met doodshoofden en botten
Over ijs gesproken wij hebben onderweg nog een lekker ijsje gescoord, om vervolgens bij de camper nog lekker in het zonnetje hebben genoten van het mooie weer. Theo heeft nog even gekeken naar Max Verstappen, jammer dat die weer pech had.
Morgen gaan we weer verder nu richting de Trulli's

IMG_7794  IMG_7799  IMG_7807  IMG_7813  IMG_7819  IMG_7829  IMG_7822  IMG_7849  IMG_7856  IMG_7870  IMG_7870  IMG_7878  IMG_7902  IMG_7905  IMG_7909  IMG_7924  IMG_7930  IMG_7931  IMG_7938

1. Walter en Ria Wildoer:
    30 april 2018
    Jongens, jongens wat een mooie reis weer, het thuisfront geniet met jullie mee.
    we hebben de atlas erbij en volgen jullie van plaat naar plaats. Genieten jullie maar hoor wij doen het met jullie mee via jullie mooie verslagen foto`s en video`s.
    Liefs Walter en Ria