Dag negenentwintig

30 april 2018

Vandaag weer eens een reisdag. Van Matera gaan we naar Alberobello naar camping "Dei Trulli". Het is maar een afstand van zo'n 60 km, maar wij besloten om een toerischtische route te nemen
Allereerst zijn we richting Montescagliose gegaan, onderweg kwamen we vele wilde venkel en velden vol klaprozen tegen.  Via de vele vergezichten kwamen we in Montescaglioso vanwaar we doorreden naar Ginosa, waar de weekmarkt was en wij via nauwe straatjes werden omgeleid. In Laterza hebben we bij de super de nodige boodschappen gedaan.
In Castellenate zijn we uitgestapt en hebben een rondwandeling door het stadje gemaakt. Via zeer nauwe straatjes, zie film, kwamen we bij de "Cattedrale Santa Maria Assunta" uit waar we weer de nodige foto's hebben gemaakt, in deze Cattedrale waren, op houten planken, mooie plafondschilderingen aangebracht. Vervolgens lopen we verder en kwamen tenslotte uit aan de buitenkant  van de stad vanwaar wij een mooi uitzicht hadden over "la gravina di Castellaneta" een diep ravijn, uitgesleten in de rotsen. zie film. We stonden wel vol verwondering te kijken hoe de huizen zijn "neergezet" op de rand van de kloof. Er was ook een museum gewijdt aan "Rudolph Valentino", een Italiaanse acteur, geboren in Castellaneta. Onderweg kwamen we nog een "kerkje" tegen, uitgehouwen in een rots.
Na een tussenstop, waar eeuwenoude olijfbomen stonden, zijn we via de SS 581, de "Valle d' Itria" richting camping gereden. Onderweg kwamen we al veel Trulli"s tegen. Rond de klok van vijven waren we op de camping en werden opgewacht door Jos en Ineke. Morgen gaan we de Trullidorp Alberobello bekijken.

IMG_7947  IMG_7953  IMG_7970  IMG_7994  IMG_7999 IMG_8003  IMG_8004 IMG_8005  IMG_8006  IMG_8013  IMG_8020 IMG_8024  IMG_8025  IMG_8026  IMG_8028  IMG_8091  IMG_8116  IMG_8131 IMG_8137  IMG_8140 IMG_8156 IMG_8159 IMG_8164  IMG_8230 IMG_8239​

1. Buurman Jaap:
    1 mei 2018
    Wat een stammen van die olijfbomen!
    Hoe oud zullen die wel niet zijn?!
  2. Cobi:
    1 mei 2018