Dag dertig

1 mei 2018

Vandaag was het trullidag, wat zegt je, ja trullidag. Kwamen we gisteren onderweg naar de camping al vele trulli tegen vandaag zijn we naar DE trulliplaats Alberobello gegaan. Alberobello is vooral bekend vanwege de vele trulli die er staan, twee wijken Rione Monti en Aia Piccola die vrijwel alleen uit trulli bestaan. Rione Monti met zo'n 1000 trulli en Aia Piccola met zo'n 400. In 1996 werden de trulli van Alberobello opgenomen in de lijst van werelderfgoederen van Unesco.
Vanmorgen na het ontbijt zijn we op de fiets gestapt om de trulli te gaan bekijken, na een klein half uurtje fietsen kwamen we uit op Piazza del Popolo, waar tevens een Belvedere is, vanwaar we een mooi uitzicht hadden over de vele trulli. Wij waren als eerste in de "toeristische" wijk Rione Monti waar het, vanwege 1 mei een vrije dag in Italië, al zeer druk was. Desondanks genoten we wel van de trulli. Het verwonderde ons dat ze zo goed gerestaureerd zijn.  Na een kop koffie boven op het dak van een trullo met een panoramisch uitzicht hebben we de trullo kerk "Chiesa San Antonio"bezocht, de kerk van San Antonio di Padova
Vervolgens hebben we een rondwandeling gemaakt in de rustige wijk Aia Piccola,
waar we zelfs een aantal trulli van binnen konden bekijken, al met al weer een geslaagde dag. Morgen ?? we zien het wel, wij hebben ook nog twee filmpjes op de log gezet.

IMG_8277  IMG_8300 IMG_8301  IMG_8349  IMG_8353  IMG_8357  IMG_8369  IMG_8373 IMG_8381  IMG_8392  IMG_8415

1. Marike:
    1 mei 2018
    Leuk hoor, die trulli, met elk weer een ander versierseltje bovenop. Wat is er veel te ontdekken in zo’n land!
  2. Kim:
    2 mei 2018
    Wat ziet dat er grappig uit!
  3. Elisa:
    2 mei 2018
    Veramente particolare ed unico, state visitando dei posti bellissimi😊😊 Buona continuazione, dove sarete nei prossimi giorni?