dag eenendertig

2 mei 2018

Vandaag hebben we op de fiets het stadje Locorotondo bezocht. Het ligt ongeveer 9 km vanaf de campping en volgens "Italiaanse" begrippen was het een vlak parcours, ja, ja, nou dat viel een beetje tegen en op de heenweg hadden we ook nog eens tegenwind. Na een uurtje fietsen, door  een afwissellend landschap, met veel olijf- en kersenbomen kwamen we ook nu weer langs vele trulli, die hier overal verspreid in het land staan en over het algemeen zijn ingericht als B&B. Er stond een trullo die verbouwd was door Nonno Guiseppe en er stond ereen die nog verbouwd moet worden, lijkt me een leuk klusje voor Jos ( Guiseppe )
In Locorotondo hebben we na een cafe te hebben gedronken een rondwandeling door het stadje gemaakt. Het stadje heeft in het oude centrum leuke straatjes, die vooral in de zomer met bakken geraniums versierd zijn. De Cattedrale was ook nu weer bijzonder met een crypte en een apart doopfont, geheel van marmer en voorzien van een houten deurtje. Op de terugweg hebben we bij de plaatstelijk groenteboertje aardbeien en nespole gekocht. Om twee uur waren we terug op de camping en hebben nog een spelletje carcassonne gespeeld, morgen gaan we weer verder, tot morgen. We hebben ook nog een paar foto's op de log gezet met leuke Italiaanse sreuken, succes ermee.

20180502_103945  20180502_104117  IMG_8442  IMG_8443  IMG_8448  IMG_8460  IMG_8511  IMG_8515  IMG_8516  IMG_8517  IMG_8518  IMG_8519  IMG_8520  20180502_125446  IMG_8553

1. Leonoor Platteel:
    7 mei 2018
    Wat een leuke plaatjes weer!