Engeland dag zeven

29 juni 2019 - Groesbeck, Texas, Verenigde Staten

Hot, hotter, hotst, ja ook hier kan het warm zijn, zo ook vandaag, meer dan dertig graden was het, dus ja wat te doen, fietsen met helm en geel hesje langs de snelweg geen denken aan, dus wat nu. We besloten om de camper te nemen en naar Royal Tunbridge Wells te rijden en gelijktijdig konden we ook mooi boodschappen doen, want ja dat moet ook af en en toe gebeuren. V olgens de Tom-tom was het maar een halfuurtje rijden, dat viel gelukkig mee, dus op weg dan maar, die Tom-tom stuurde ons op een gegeven moment rechtsaf en we kwamen op een weg te rijden die net breed genoeg was voor de camper, gelukkig kwamen we geen tegenliggers tegen. Eenmaal aangekomen in Royal Tunbridge Wells viel het niet mee om een parkeerplaats te vinden, de parkeergarages konden we niet in vanwege de hoogte en in de smalle straatjes was het al een probleem om te rijden met aan beide zijden geparkeerde auto's laat staan parkeren. We vroegen aan een politievrouw die aan het controleren was of iedereen wel betaald had, of wij ergens de camper kon parkeren, zij antwoordde, nergens behalve buiten de stad, daar hadden wij natuurlijk geen zin om met die warmte ergens buiten de satd te gaan parkeren. Op een gegeven moment zag ik in een straat een mooie parkeerplaats en zette de camper daar neer, liep nog even naar de politievrouw en zei dat het wel mocht, gelukkig. Voor we verder de stad in liepen namen we eerst natuurlijk de gebruikelijke kop koffie met wat lekkers, en daarna zijn we gaan zoeken naar de "Wells". In het stadje was het gezellig druk en stonden er heel wat oude pandjes met hun karakterestieke geveltjes. Eenmaal aangekomen bij de bron werden we opgewacht door de "dippster"die ons vertelde over de historie van deze bron. Very interesting, ze vertelde ook dat ze nu geen water mocht dippen omdat de bron een beetje droog staat, jammer want het verhaal gaat, dat als je van dit water drinkt je geneest van allerlei kwalen. Op de terug weg hebben we dus de boodschappen gedaan en op de camping hebben we, onder de luifel, naar het Nederlands elftal gekeken, wat een mooie wedstrijd. Nu zitten we nog lekker buiten en morgen kijken we wel, afhankelijk van het weer wat we gaan doen.

20190629_10444320190629_11213220190629_11434020190629_11375020190629_11274020190629_12080620190629_12492720190629_12513020190629_125357