Reisdag 05

16 september 2021 - Dossobuono, Italië

Vanmorgen werden we om zeven uur gewekt door een regenbuitje, de eerste van deze vakantie en zeker niet de laatste. Van de campingeigenaar mochten we van het sanitair in het woonhuis gebruik maken, nog nooit meegemaakt, maar het zag er piccobello uit. Trouwens nu we het hebben over de eigenaar van de camping, gisterenavond hebben wij nog, op zijn “Italiaans” een leuk gesprek gehad, zij bezitten naast de camping ook een Olijfgaard. Dit jaar gaat het niet goed met de olijven, in de maand mei wanneer de bomen bloeien was het veel te koud en in de maand juni viel er ontzettend veel regen zodat de bloesem die er was van de bomen regende, vandaag hebben we bewust gekeken naar de olijfbomen onderweg en idd er zitten weinig of geen olijven aan de boom, dus de olijfolie zal het aankomend jaar iets duurder zijn.

Daar we vroeg gewekt waren konden we ook vroeg op pad richting Verona naar camping Agricampeggio Corte Comotto in Villafranca di Verona. We besloten om de S 249 te nemen van Riva del Garda naar Lazise een hele mooie rit van ruim 100 km, die in zijn geheel langs het Gardameer loopt.

Onderweg hebben we ook nog een buitje gehad en nadat we even gestopt waren voor een kop koffie, en het parkeerterrein wilden verlaten was er een Duitser zo “vriendelijk” om met zijn spiegel tegen het fietsenrek te rijden, ik uitgestapt en gevraagd wat de bedoeling hiervan was, hij antwoordde dat hij mij via zijn camera niet gezien had, die idioot, zijn hele voorruit was beslagen, ik heb hem netjes verteld dat het verstandig is voordat je gaat rijden eerst je voorruit schoon te maken. Trouwens nu we het over de Duitsers hebben, van de 30 campers die we tegen komen zijn er 25 Duits, twee uit Oostenrijk en twee uit Zwitserland en een uit Holland, dat geld ook voor de luxe auto’s, ook dat viel de campingeigenaar waar ik het al eerder over had op normaal gaan ze naar Spanje Griekenland of Turkije, met het vliegtuig, maar vanwege de corona hebben ze allemaal een camper aangeschaft de een nog mooier dan de ander.

Maar goed, terugkomend op het parkeergevalletje, we hadden gelukkig geen schade. Vervolgens via diezelfde weg doorgereden om om half twee voor de poort te staan van de camping, die hielden siësta tot half vier, dan maar naar het centrum van Verona gereden om te kijken of het ook op de fiets te doen is, volgens ons geen probleem. Het is een kilometer of 10 en voor het grootste gedeelte over een fietspad.

Dus morgen gaan we op de fiets, als het tenminste niet regent, naar Verona. Tot morgen

IMG_4554

IMG_4707

IMG_4708

1. Anneke van der Niet:
    17 september 2021
    De plaatjes zijn weer schitterend!!!
    Je ben toch wel aardig gebleven hè tegen die Duitse meneer toen hij tegen je fietsenrek reed🤣🤣 jullie hebben al aardig wat kilometers gereden en zijn bijna op de helft als ik het goed gezien heb, nu die laars nog even in en dan door naar de bal (Sicilië) komt goed volgens mij enne…..blijven genieten!!! 👍🏻😀😎🍷
  2. Kim:
    17 september 2021
    Als ik zo tussen de regeltjes door lees, vraag ik het me af Anneke🤔🤔😅😅🙈
  3. Marike:
    18 september 2021
    Mooie foto’s hoor, leuk om zo mee te leven.