Engeland dag vier

26 juni 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Het blijkt dat op de camping ook een kleine koffiebranderij "Bean Smitten" aanwezig is,  wij hebben deze bezocht en na een uitvoerige uitleg uit welke landen en  koffiesoorten er zijn die zij gebruiken hebben we het bezoek natuurlijk afgesloten met een heerlijk kopje koffie.
Vervolgens zijn we op de fiets gestapt om een rondje om "Bewl Water", het meer gelegen achter de camping,  te maken, nu niet door het weiland maar via "normale" fietspaden, wat inhoud af en toe via de snelweg dan weer een normale weg en vervolgens een bosweg vol met gaten en plassen, maar goed we hebben het weer gefikst en kwamen uiteindelijk uit bij Scotney Castel waar we onszelf hebben getrakteerd op een heerlijke lunch.
Na de lunch hebben we het kasteel, wat in principe een groot landhuis, is bekeken.                Het orginele kasteel, wat er dan nog van over is, staat iets verder van het oude landhuis vandaan. De tuinen zijn natuurlijk echt op z'n engels aangelegd en wij hebben weer voldoende foto's gemaakt van de mooie rozen en andere bloemen en schitterende bomen. Wat opmerkelijk is dat de rozen hier nog zo lekker ruiken, het zijn natuurlijk allemaal oude rassen.
Na boodschappen gedaan te hebben zijn we weer teruggekeerd op de camping.
Oh ja, specifiek voor dit deel van Kent zijn de "oast houses"
Een oast is een gebouw dat ontworpen is om hop te drogen als onderdel van net brouwproces en de typische kap hield de regn buiten en bracht de luchtstroom op gang
Tegenwoordig worden de "oasts" ingericht als woonruimte en worden de kappen gebruikt als winwijzer

20190626_10042120190626_10003920190626_11505720190626_120625IMG_2272IMG_2277

IMG_2284IMG_2296IMG_2281IMG_2334IMG_2289

1. Buurman Jaap:
    26 juni 2019
    Ineke voelde zich net Mathieu van der Poel, zegt ze in een van de video’s. Ja, het lijkt wel een beetje op veldrijden, dat fietsen over zo’n smal paadje.
    Mooie fietspaden zoeken jullie uit... 😉
    Maar rijden op zo’n smal fietspad of over een bosweg lijkt me altijd nog leuker dan fietsen op de snelweg.
  2. Nel en Theo:
    27 juni 2019
    Fijn dat jullie weer een fijne dag hadden, veel gezien en genoten.Vandaag toch maar over de normalen bospaden gefietst !.
    Er zijn ook daar heel veel mooie oude gebouwen te bekijken.
    Hoop dat jullie lekker hebben geslapen en ontbeten. Een fijne nieuwe reisdag gewenst. Met de hartelijke groeten.
  3. Hans en Chris:
    27 juni 2019
    Jullie komen wel op de mooiste plekjes door de fietsroutes hoor. Lekker genieten maar. Op die die bospaden maakt het zo te zien niet uit aan welke kant je rijdt, het is overal bagger (-. haha en lekker rustig
  4. Cobi:
    Het ziet er goed uit.
  5. Kim:
    27 juni 2019
    Leuke reisverslagen, mooie foto's, prachtige rozen :-)