Reisdag 22

3 oktober 2021 - Milazzo, Italië

We zijn blij dat we iedere keer weer een mooi plekje vinden om te kunnen overnachten, nu ook langs de boulevard met zicht op het strand, gratis water innemen en je toilet lozen, fantastisch, maar goed we gaan vandaag proberen de oversteek te maken, zal wel lukken denken wij het is maar 80 km naar de traghetto. Na een heerlijke douche en een ontbijtje met een eitje, want het is tenslotte zondag zijn weer op pad gegaan. Oh ja dat vergat ik nog bijna ben ook nog even bij de huiskapper langs gegaan, ook gratis vandaag.

De bedoeling was om de uiterste punt van de laars te bezoeken in Melito di Porto Salvo voor een foto, helaas bleek dat onmogelijk. Van verschillende kanten hebben we geprobeerd om bij het strand te komen, geen denken aan er loopt een spoorlijn langs de kust en de diverse onderdoorgangen die wij tegen kwamen waren te laag en het is zonde als je je bovenkantje kwijt bent. Dan maar eff boodschappen doen ook geen gemakkelijk klusje menigmaal moesten we stoppen omdat men hier in Italië gewend is de auto voor de deur te parkeren waar je moet zijn ook al staan er al een paar. Wat ons ook opvalt en waar je goed rekening moet houden zijn de korte invoegstroken en het feit dat waar je 90 mag regelmatig iemand voor je rijdt met een gangetje van 50 die in gesprek is met de medepassagier of aan het telefoneren is. Maar goed bij aankomst om 13.00 uur in Villa San Giovanni hebben we veerboot gepakt naar Messina. Eenmaal aan de overkant gaven we Truus de coördinaten van de camperplaats op en zij vroeg of wij de tolweg wilden nemen, nee natuurlijk niet we gaan lekker binnendoor. Dus over de bergkam de ene haarspelbocht na de andere via de SS 113 via Rometta om uiteindelijk uit te komen bij Spada Fora waar we aan het strand een broodje hebben gegeten om vervolgens langs de kust te zijn verder gereden naar Vernasca waar we op Area sosta camper Ostello il Gruccione Locanda del Tempo Ritrovato een mooi plekje hebben gekregen. Waarvoor zo’n lange naam? geen idee.

IMG_7988 IMG_7992 IMG_7995

IMG_8189  IMG_8197 IMG_8203

IMG_8207

1. Cobi Augustinus:
    3 oktober 2021
    Fijne zondag mooi de fotos
  2. Helga Van der lindenh:
    3 oktober 2021
    Dus jullie zijn nu in Sicilia! In iedergeval al alvast een mooie zonsondergang!!!Tot gauw!!!!
  3. Astrid:
    4 oktober 2021
    Ziet er weer prachtig uit!! Mooi om jullie verhalen zo via mijn scherm mee te krijgen.