Reisdag 25

6 oktober 2021 - Cefalù, Italië

We begonnen vandaag met een probleem, de telefoon laadde niet meer, op het snoertje had het begeven We hadden al een paar dagen het probleem dat hij slecht oplaadde maar nu deed die niks meer, dus op zoek naar een nieuwe.

Vandaag hebben we Cefalu bezocht. Om half tien stapten we op de bus en die bracht ons in een stief kwartiertje naar het centrum waar we werden afgezet op de Piazza C. Colombo vanwaar we al slenterend door de nauwe straatjes bedekt met authentieke straatsteentjes richting de Piazza Duomo zijn gelopen waar de Normandische kathedraal staat. Al vanaf ver herkenbaar aan de twee vierkante torens. Men begon met de bouw in 1131 maar werd pas voltooid in de vijftiende eeuw. Binnen wordt de kathedraal door 16 zuilen in drie schepen verdeeld. Mooi zijn de byzantijnse mozaïeken, met Christus Pantocrator in het midden, geflankeerd door profeten en patriarchen, met onder hem Maria, de vier aartsengelen en de twaalf apostelen. Na deze bezichtigd te hebben en ook de toren hebben beklommen van waaruit wij nog mooie foto’s konden nemen zijn we weer slenterend richting de boulevard gelopen. Intussen was het ook zachtjes gaan regenen maar gelukkig hadden we de paraplu bij ons. ( Intussen hadden we ook een Centro Tim gevonden waar we een nieuw kabeltje hebben kunnen kopen)

In een van de straatjes kwamen we nog langs een galerie waar iemand aan het schilderen was, zie foto, en nietsvermoedend nam ik een foto van een vader met zijn kinderen die een blokfluit mochten uitkiezen Naderhand liepen ze ons al fluitend voorbij en maakte ik nog een foto van de blije kids. Wij gaven aan dat wij best de foto’s via de mail naar hen toe wilden sturen, ze vonden het geweldig, het bleek dat ze uit Australië kwamen en na een jaar in Londen te hebben gewoond nu nog een rondje Europa deden voor dat ze weer terug gingen naar Australië. Na een pizzabroodje te hebben gekocht zijn we naar de boulevard gelopen via een aangelegd pad tussen de rotsen in zee. De Bastione di Capo Marchiafava. Rond de klok van tweeën  hebben we de bus terug genomen naar de camping.

Bij terugkomst hebben we de foto’s van de kids gelijk verstuurd en kregen als dank een een mailtje retour met de volgende tekst: Kind regards Theo, today is our son, Charlie’s 3rd birthday. What a wonderful memory we will cherish forever. Daarna hebben we nog even lekker bij het zwembad gezeten en heeft Theo nog een duik in het water genomen. Alweer een mooie dag, morgen richting Campobello di Licata.

IMG_8549  IMG_8550

IMG_8623  IMG_8628 IMG_8659

IMG_8711  IMG_8737 IMG_8741

1. Helga Van der lindenh:
    6 oktober 2021
    Ja Cefalù zal altijd aantrekkelijk blijven het maakt niet uit in welk jaargetij!! Leuk voor due kindjes van de foto!! Nou zeg tot morgen goeie reis voor morgen!!!
  2. Jacqueline:
    6 oktober 2021
    Jeetje, wat mooi waar jullie zijn.
    Ik kijk alweer uit naar jullie blog van morgen, gaaf om jullie zo te volgen,
    Groetjes,
    Jacq.
  3. Cobi:
    Mooi Tet en Ank.
  4. Marike:
    7 oktober 2021
    Heb weer genoten van jullie verhalen, foto’s en filmpjes. Fijn dat jullie zo genieten!
  5. Elisa:
    12 oktober 2021
    Bellissimo tutto e coraggioso zio Theo per avere fatto il bagno😂😂😂😘