Reisdag 44

26 oktober 2021 - Utrecht, Nederland

Vanmorgen zijn we na gedoucht en ontbeten te hebben om 10 uur op weg gegaan richting Salerno via de SS18. In San Lucido hebben we de nodige boodschappen gedaan bij de Conad, terwijl ik stond te kijken bij de afdeling Farina welke ik zou nemen om thuis verse pasta te maken en ik er niet uit kwam welke ik zou moeten kiezen adviseerde een Italiaanse man en mij om een pak Farina Barilla Tipo 00 te nemen en een pak Divella Semola en als je dan pasta gaat maken deze met elkaar te mengen en op mijn vraag welke verhouding antwoordde hij mij, ik weet het niet mijn vrouw maakt altijd de pasta, vervolgens staan we bij de vleeswaren en een Italiaanse man vroeg waar wij vandaan kwamen, op het antwoord dat uit “Olanda” begon hij gelijk in het gebroken Duits zijn verhaal te doen, hij had gewerkt in Zwitserland aan de weg en als je hier op vakantie komt moet je in september of oktober komen en niet in november dan is er te weinig zon, hij maakte nog de opmerking dat wij goed Italiaans spraken. Na deze leuke ontmoeting zijn we verder gereden richting Sapri om daar de SS 18 te vervolgen richting Acropoli een mooie rit met mooie uitzichten en bij een van die uitzichten hebben we ons broodje opgegeten. Bij Policastro Bussentino nam ik de verkeerde afslag en reden we ook op de 18, maar niet op de SS 18, het bleek een geel/groen route te zijn een toeristische en niet de rode waar we op reden, wat inhield dat we de bergen in gingen en alsmaar hoger en hoger klommen, meer en meer bochten moesten nemen en zelfs een aantal keer door dorpjes reden met straatjes in de hoop dat er geen tegenligger aan zou komen, maar het uitzicht vergoedde veel, Ank bleef maar foto’s schieten. Bij Futani kwamen we weer uit op de SS 18 en bij Agropoli zijn we gestopt om een camperplaats te vinden en die hebben we weer gevonden. Wij staan nu Area Sosta Camper Wild Paestum, ja inderdaad vlakbij de tempels van Paestum.

IMG_9714  IMG_9755 IMG_9756

IMG_0003 IMG_0005 IMG_0034

IMG_0032 IMG_0037

1. Helga Van der lindenh:
    26 oktober 2021
    Weer mooie fotos EN gelukkig Is het weer ook nog steeds goed .Nou goeie reis Verder !!!!!
  2. Jacqueline:
    Ramptoerist
  3. Kim:
    26 oktober 2021
    A place with a view :-), jullie boffen qua weer dat jullie Sicilië hebben verlaten, veel regen😱
  4. Cobi Augustinus:
    26 oktober 2021
    Zo zie je nog is wat fantastiesch.
  5. Kim:
    Weer mooi ritje zo
  6. Marike:
    26 oktober 2021
    Jullie weten de mooie plekjes wel te vinden!
  7. Lynne en Albert:
    26 oktober 2021
    Moest je nou al die regen achterlaten in Sicilië ?
    Maar wel een mooie rit
  8. Anneke van der Niet:
    27 oktober 2021
    Fantastisch foto’s, mooie route gehad zo te zien. Jullie hebben weer een mooi uitzicht👍🏻👍🏻