Dag 10

16 oktober 2025 - Kanazawa, Japan

 Vandaag weer een reisdag, van Takayama naar Kanazawa, met een tussenstop in Shirakawago, wat volgens de beschrijving een bijzonder mooi dorp is, dat bestaat uit oude traditionele Ghasso-zukuri huizen. Dit zijn houten huizen, die goed bestand zijn tegen bijvoorbeeld hevige sneeuwval. Shirakawa-go staat dan ook niet voor niets op de werelderfgoedlijst van de UNESCO. De huizen hebben speciale daken, die verwijzen naar twee bij elkaar gehouden handen tijdens een gebed. Sommige van de huizen worden zelfs nog bewoond. Een aantal van de huizen zijn omgebouwd tot musea, in de andere kun je ook een rondleiding nemen. Bij aankomst wandel je over de Deai-Bashi Suspension Bridge. Aan deze attractie ontkom je bijna niet wanneer je naar Shirakawago toe gaat. Deze brug verbind de weg en de lokale parkeerplaats namelijk met het dorp. Je zult deze brug dus moeten oversteken wanneer je naar Shirakawago gaat. De brug staat bekend om de mooie foto’s die je er kunt maken, maar voordat we op de parkeerplaats waren aangekomen, waren we in het nieuwe dorp nog getuige van een oogstfeest, zie filmpjes.  

Na het bezoek aan Shirakawago zijn we via binnenwegen richting Kanazawa gegaan en onderweg gestopt bij een Pizza restaurant ! in middle of nowhere met uitstekende pizza's en daarna doorgereden naar het hotel in de stromende regen.

20251016_10391220251016_10423220251016_10453520251016_10473620251016_11575020251016_11531120251016_11074320251016_11075520251016_11102020251016_11125720251016_11175920251016_11204420251016_11212820251016_11222620251016_11231020251016_11223320251016_11231720251016_11414520251016_11292220251016_11432120251016_14054220251016_13274820251016_134042

Foto’s

6 Reacties

  1. Anneke:
    16 oktober 2025
    Mooie foto’s, jammer van de regen maar goed, een paraplu doet wonderen 😀
    Leuk om het oogstfeest gezien te hebben en dan een pizza eten, mmmmm
  2. Ineke:
    16 oktober 2025
    Prachtig en…….,,,pizza hebben ze overal!
  3. Helga:
    17 oktober 2025
    Indrukwekkend allemaal!!!!
  4. Hans en Chris:
    17 oktober 2025
    Tot nu toe mooi en afwisselend allemaal, geniet lekker verder.
  5. Nell en Theo:
    17 oktober 2025
    Zeker afwisselend, nog veel zien en genieten.
  6. Jeannette:
    17 oktober 2025
    Wat een mooie reis maken jullie!